Kehtiva reklaamiseaduse kohaselt on hasartmängu reklaam keelatud, välja arvatud teatavad erandid, näiteks loterii reklaam loteriipileti müügikohas ja tele- ja raadioprogrammis vahetult enne või pärast loterii loosimist edastavat saadet või selle ajal, märkis rahandusministeeriumi ettevõtluse ja arvestuspoliitika osakonna juhataja Kurmet Ojamaa Delfile.

Sama paragrahvi kohaselt ei loeta aga hasartmängu reklaamiks teabe avalikustamist loterii korraldamise tingimuste, võitnud piletite, võidukombinatsioonide, võitude ja loterii korraldamisest saadava tulu kasutamise kohta.

Praktikas tekitas säärane regulatsioon vaidlusi põhjusel, et mõistet "loterii korraldamise tingimused" polnud kehtivas õiguses mõistena sisustatud.

Oleme seisukohal, et loterii oodatava võidufondi suurus on osa iga konkreetse loosimise tingimustest ja sealjuures üks mängijale olulisemaid, mistõttu sellest teavitamine peaks olema lubatud, põhjendas Ojamaa vajadust lubada jackpotti reklaamida. "Et edaspidi küsitavusi ära hoida, viisime reklaamiseadusesse sisse ka seda puudutava täpsustuse."

Loto hoiab mängurid karmidest hasartmängudest eemal

"Ühtlasi võib loterii võidufondist teavitamine suunata inimesi otsustama loterii, s.o pehmema hasartmänguliigi kasuks," lisas Ojamaa. "Vastavalt 2010. aastal läbi viidud uuringule "Eesti elanike kokkupuuted hasart- ja õnnemängudega" on loterii turul pakutavatest hasartmängudest väikseima sõltuvusriskiga ning keskmiselt ka kõige vähem mängijatele negatiivseid majanduslikke tagajärgi põhjustav hasartmänguliik. Kuivõrd üheks hasartmängupoliitika eesmärgiks on sõltuvuse leviku vähendamine ja kasvu peatamine Eestis, on hasartmängijate suunamine vähemohtlikematele ja nn pehmetele mängudele kooskõlas hasartmänguseaduse eesmärkidega."

Ta lisas, et samas on mõistlik, et ka loterii reklaam ei oleks agressiivne ega liigset kulutamist provotseeriv. Lubades võidufondist teavitada, on tarbijatele antud piisav informatsioon mängimiseelistuste tegemiseks, kui samal ajal ei kutsuta otseselt üles loteriimängudes osalema.

Ta ütles, et seadusemuudatuse eel ei jõustu jackpoti reklaami keeld siiski kõikjal. "Jätkuvalt on lubatud reklaam loteriipileti müügikohas ja tele- ja raadioprogrammis vahetult enne või pärast loterii loosimist edastavat saadet või selle ajal."

Jackpoti reklaamimisõiguse seaduse arutamine oli riigikogus esimesel lugemisel 21. märtsil, kolmas lugemine 4. aprillil. Seaduse jõustumise kuupäevaks on hetkel 1. juuni 2012.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemana
Ükskõiksena
Kurvana
Vihasena