Travemünde laevakokkupõrke põhjustajaks peetakse „vale käiguga“ sõitnud kaptenit
Saksamaal Travemünde sadamas eelmisel nädalal teist alust ramminud Rootsi parvlaeva Nils Holgersson kapten seisab silmitsi tõsiste süüdistustega, sest õnnetuse põhjusena on välistatud tehniline viga.
Parvlaeva reisijatel läks õnneks, et neid ei tabanud Costa Concordia sarnane katastroof, kui laev eelmisel neljapäeval sadamas autoparvlaeva Urd rammis. Ükski 63 reisijast viga ei saanud, vahendab The Local.
191-meetrine Nils Holgersson rammis seisvat Urdi, sest ei suutnud sadamasse sisenedes piisavalt pöörata. Kokkupõrge rebis Urdi kere 16-meetri ulatuses lõhki ja tegi lisaks allapoole veepiiri augu.
„Laev põrkas kokku parvlaevaga, mis oli sadamas, peaaegu täisnurga all,“ ütles Saksa rannavalve pressiesindaja Karsten Dose ajalehele Lübecker Nachrichten.
Laeva „musta kasti“ andmeid kasutades tegid uurijad kindlaks, et laeva mootor ei töötanud „sadama režiimil“, mis piirab tõsiselt manööverdamisvõimet ning ei lase kaptenil tagurdada.
Rannavalve teatel võis see olla ainult kapteni viga ning nad üritavad praegu kindlaks teha, kuidas õnnetus juhtus. Ei usuta, et kapten oleks olnud alkoholi tarbinud.
Suhteliselt vigastamata Nils Holgersson viidi Rootsi Landskrona sadamasse, kuid suurte kahjustustega Urd seisab endiselt Travemündes.