Tööd, mille maksumuseks hinnatakse vähemalt 300 miljonit dollarit, peaksid algama mõne päeva pärast ning kestma umbes aasta, teatas laeva omanikfirma Costa Crociere Reutersi vahendusel.

290 meetrit pikk kruiisilaev läks ümber pärast Toscana rannikul Giglio saare juures karile sõitmist 13. jaanuaril. Vähemalt 30 inimest hukkus ja kaht pole senini leitud.

Laeva kaptenit Francesco Schettinot süüdistatakse laeva kaldale liiga lähedale juhtimises, surma põhjustamises ning laevalt lahkumises enne, kui kõik 4200 reisijat ja meeskonnaliiget päästetud olid.

Töid teostama valitud USA firma Titan Salvage ja Itaalia firma Micoperi esindajad ütlesid pressikonverentsil, et on kindlad, et ülestõstmine õnnestub, kuigi seda pole kunagi nii suure laevaga proovitud.

„See on suurem ujuvuse taastamine ajaloos, aga me arvame, et see on täiesti võimalik,“ ütles Titan Salvage'i president Richard Habib.

Itaalia tsiviilkaitseagentuuri juht Franco Gabrielli ütles, et laev stabiliseeritakse augusti lõpuks, et vältida tema kaljut mööda alla libisemist ja sügavasse vette vajumist.

Veealusele platvormile kinnitatakse kaks kraanat, mis 114 500-tonnise aluse püsti tõstavad. Laeva veealuse osa külge kinnitatakse suured veega täidetud mahutid. Kui laev on püsti, kinnitatakse mahutid ka laeva teisele küljele ning tühjendatakse need veest ja täidetakse õhuga.

Micoperi esindaja Silvio Bartolotti teatas, et laev on üles tõstetud ja taas ujuv 2013. aasta veebruaris.

Costa Concordia pukseeritakse seejärel Itaalia sadamasse ja lammutatakse. Sadamaks võidakse valida Livorno, et kompenseerida Toscana regioonile tehtud kahju uute töökohtade loomisega, teatas regiooni president Enrico Rossi.

Kui laev on ära viidud, puhastatakse merepõhi laeva tükkidest ning hakatakse taastama mereelustikku.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemana
Ükskõiksena
Kurvana
Vihasena