JUHTKIRI: Nokia tulevik sõltub reklaamimeeskonnast
Kunagi ammu tuli Rein Kilgil idee hakata lambakasvatusega tegelema. Edu võti oli lihtne – eestlane tuli harjutada lambaliha sööma. Paar aastat hiljem olid lambad näljas, äri põhjas ja lõpuks läks kogu ettevõtmine pankrotti. Lisaks kehvale majandamisele selgus, et eestlaste ümberkasvatamine ei olegi nii kerge.
Teisalt on ajaloost võimalik leida ohtralt näiteid selle kohta, kuidas tarbijate eelistustega on võimalik manipuleerida. Suhtekorralduse isa Edward Louis Bernays tegi juba kaugel 1920. aastal kampaania, mille eesmärk oli suurendada suitsetavate naisterahvaste arvu. Selleks kasutas ta modelle, kes paraadil suitsetasid ning sellest innustust saanud suguõed murdsid peagi ühiskondliku tabu, mis keelas naistel (avalikus kohas) suitsetamise.
Teine näide. Chivas Regal on üks Šoti viskisort, mille müügimahud polnud kõige paremad. Pärast hinna tõstmist leidsid inimesed ühtäkki, et tegemist on tõeliselt hea märjukesega ning nõudlus kasvas. Siinkohal on oluline märkida, et pärast hinna tõstmist oli pudelis ikka täpselt samasugune viski, nagu enne.
Soome Nokial - milleks veel on Nokia - seisab ees eelkirjeldatuga sarnane katsumus. Kuidagi tuleb saada inimesed uskuma, et uued Lumia 920 ja 820 on paremad kui konkurentide nutifonid. Ehk teisisõnu tuleb tarbijad panna sealiha asemel lambaliha ehk Androidi asemel Windows Phone 8 operatsioonisüsteemiga telefone armastama.
Arvestades Nokia kahjumit, nutitelefonide turuosa järjekindlat kaotamist ning firma aktsiahinna langust, on Nokial halvima vältimiseks vaja kiiresti edu saavutada. Aastaid etteheiteid saanud operatsioonisüsteem Symbian on asendatud Windows Phone 8-ga ning ka uute telefonide omadused on muljetavaldavad. Teisisõnu on elektroonikud, disainerid ja tarkvaraarendajad teinud oma parima ja firma tulevik on reklaamimeeskonna kätes. Aga paraku on nad juba jõudnud telefoni reklaamiva videoga korralikult puusse panna...