Mannheimis ristiti Euroopa modernseim tuletõrjepaat
Momendil Euroopa modernseima tuletõrjepaadi on ehitanud Neckarbootsbau Ebert Hesseni idüllises väikelinnas Neckarsteinbachis. Eeskujuks oli Saksa-Prantsuse veesõiduk Kehlis (Reini jõgi). 1958. aastal asutatud perefirma, mis on spetsialiseerunud kuni 25 meetrit pikkade kiirete alumiiniumpaatide ehitamisele, on Eesti ettevõtte, Saaremaal Nasvas tegutseva Baltic Workboats suurim konkurent. 14. septembril õnnistati uus jõesõiduk Mannheimis sisse ja ristiti Metropolregion Rhein-Neckariks.
Pidulikul üritusel osalesid ülemlinnapea dr Peter Kurz, Reinimaa-Pfalzi peaminister Kurt Beck ja Baden-Württembergi siseminister Reinhold Gall. Kolm aastat kestnud projekti juhtis Rudi Götz oma tiimiga. Tuletõrjeülem töötas käsikäes laevaehitusfirma tegevjuhi Martin Ebertiga, kes oli samuti tulnud koos perekonnaga Mannheimi kaema oma ürituse käte tööd.
Multifunktsioonaalse paadi jõudlus on suur: ta on kiirem kui tema eelkäija Europa 1 ja ta täidab mitmeid erinevaid tööfunktsioone: inimeste päästmine, tuletõrje, tehniline abi teistele veesõidukitele, laevade evakueerimine, päästetööde abistamine nii jõgedel kui kuival maal, õnnetuskohtade valgustamine ning naftareostuse tõrjumine ja eemaldamine.
Õnnetuste risk on jõgedel on suur
Mannheimis ja Ludwigshafenis asuvad Saksamaa suurimad jõesadamad, sh ka naftasadam. Seega on õnnetuste risk vägagi suur. Metropolregion Rhein-Neckar, mille üldmaksumus oli 2,5 miljonit eurot, rahastati ühiselt: Baden-Württemberg andis 750 000, Reinimaa-Pfalz 500 000, maailma suurim, Mannheimi naabruses Ludwigshafenis asuv keemiatehas BASF SE 800 000, Chemie Rheinland-Pfalz 100 000 ja Mannheimi linn 350 000 eurot. Paadi ülalpidamiskulud finantseerivad Mannheim (60 000 eurot aastas) ja Ludwigshafeni sadam (10 000 eurot aastas) koos.
Uus tuletõrjepaat omab reaktiivlennuki võimsust, ta võib liikuda kuni 40 kilomeetrit tunnis. Tänu sellele jõuab uus veesõiduk kiiremini õnnetusekohale kui vanemad mudelid. Metropolregion Rhein-Neckar ei hakka tegutsema mitte ainult Mannheimis, vaid tema tegevusala ulatub kuni Germersheimi ja Wormsini (Reini jõgi) ja Neckargmündi lüüsideni (Neckari jõgi). Paadil hakkavad tegutsema vaheldumisi tuletõrjujate meeskonnad nii Mannheimist kui Ludwigshafenist, kuid ka keemiatehasest BASFist.
Treeningud toimuvad juuli lõpust alatest
Juba alates juuli lõpust toimuvad meeskondade treeningud uuel tuletõrjepaadil, mis on kaitstud plahvatuste eest. Katastroofi korral peab iga liigutus „istuma“. Päästesõidukit võib kasutada ka juhul kui tegemist on ohtlike põlevate kemikaalidega. „Tuletõrjujad võivad leekidesse sõita ilma et nad ohustaks oma elu,“ tõi esile Mannheimi esimene linnapea, kes vastutab metropolis tuleohutuse eest, Christian Specht. Tuletõrjepaati võib kasutada ka öösel pimedas või tiheda udu ajal – selleks on sõidukisse monteeritud tulemast. Tule tõrjumiseks sadamates on paadis kaks veekahurit; kuival maal olevat tuletõrjet toetab paat 14 000 liitri vee pumpamisega minutis. Sama jõudlusega töötab paat kui küsimus on õnnetusse sattunud laevade tühjendamisest. Sel juhul võetakse kasutusele sukelduspumbad.
Jõgede uustulnukat tervitas Neckaril laevade- ja paatide paraad, teiste hulgas MS Friedrich Götz, MS Falkenstein ja MS Lorenz Krieger sen., kuid ka tuletõrjepaadid Gernsheimist ja Ludwigshafenist. Viimased näitasid koos Metropolregion Rhein-Neckariga Neckari kallastele kogunenud inimestele “oma oskusi”.
Peale esitlust kogunesid Mannheimi tuletõrjujad koos oma kolleegidega teistest linnadest ülemlinnapea Kurzi organiseeritud vastuvõtule, kus jätkus juttu kuni hiliste õhtutundideni.
Ja projektiülem Götz sai tuua esile oma uue visiooni – nimelt vajab uus paat veel “kodu”, kus, nii oli palve, oleks päikesepatareidega katus. Siseminister Gall lubas, et Baden-Württemberg toetab sedagi projekti.