180 reisijat ootasid pool päeva lennujaamas Antalyasse sõitu
Tallinna lennujaamas ootasid järjekordsed turistid pool päeva, millal nad saavad Türki puhkama sõita. "Registreerimine lennule Tallinnast Antalyasse algas täna kell 6.00, kell 8.00 pidi olema väljalend. Kui peaaegu kõik 180 reisijat oli check-in'i läbinud, öeldi, et lend lükati edasi kella 15.20-ni," rääkis RusDelfile üks reisijatest.
Reisija sõnul selgitas lennujaama töötaja, et lennuki meeskond oli oma lennutunnid ära lennanud ning vajab puhkust ja kõik pretensioonid tuleks esitada firmadele Novatours ja Tez Tour.
Kell 15.40 lennuk startiski ning võttis suuna Türgi poole, sõnas ühe reisija abikaasa. Tema sõnul sai tema naine mitmetunnise lennujaamas ootamise eest ühe toidukupongi. Loodetavasti saab teise toidukorra eest kompensatsiooni, rääkis ta.
Ootealast välja ei lastud
"Tuleb nii välja, et nad on orienteeritud turistidelt raha väljapumpamisele ja unustasid inimfaktori - meeskonna puhkuse. Reisijad on šokis, terve päev on kaotatud, Antalyasse jõuame alles koidikul," pahandas hommikul toimetusse helistanud vihane reisija.
Tema sõnul ei pääse lennule registreerunud inimesed ootealast välja. "Kujutate ette, mida see tähendab neile, kes pole Tallinnast, tõusta enne koitu, sõitmaks pealinna ja nüüd oleme sunnitud lihtsalt istuma ja ootama."
Turismifirma Tez Tour esindaja Irina Repetskaja selgitas Delfile, et lend hilineb tehnilistel põhjustel. "Lennukompanii SmartLynx lennukil tekkis teekonnal viivitus ning nüüd peab meeskond saama 12 tundi puhata, seetõttu lükati lend edasi kl. 15.20. Reisile registreenutele antakse kaks toidutalongi, kes soovivad, võivad ka ootealast lahkuda, isegi kui passikontroll on läbitud."
Repetskaja sõnul kompenseerib turismifirma kaotsiläinud päeva kas rahaliselt või teeb tasuta ekskursiooni, see otsustatakse, kui lennuk on väljunud.
Kaks toidukupongi pluss tasuta eksursioon
"Lennukompanii SmartLynx teatas meile täna hommikul kell 5.30, et lend lükkub edasi kl. 15.20," selgitas Delfile Novatoursi direktor Andre Uustal. "Vastavalt eeskirjale peab lennukompanii pakkuma inimestele süüa, andes kaks 10 euro väärtuses toidutalongi. Nii palju kui mina tean, antakse lennukis lastele tasuta mahla ja täiskasvanutele kas veini või õlut. Meie omalt poolt pakume reisjatele kas tasuta ekskursiooni Antalyas või või kompenseerime poole päeva puhkuse."
SmartLynx Airlines Estonia tegevdirektor Kristiina Raidla-Puhm teatas Delfile, et tänase lennu TLL-AYT-TLL MYX537/538 hilinemine on tingitud lennuki meeskonna tööaja piirangutest, mis kohustub minimaalseks puhkeajaks jätma kahe lennu vahel 12 tundi.
"Lennuohutuse seisukohast on selle piirangu järgimine firmale esimeseks prioriteediks, nagu ka kõik teised lennuohutust puudutavad nõuded. SmartLynx vabandab kõikide oma reisijate ja koostööparterite ees ja ooteajal pakume reisijatele nii Tallinnas kui ka Antalyas ettenähtud hoolitsust: kõik reisijad saavad lennujaamas vähemalt kaks korda toiduvouchereid summas a´ 10 euri. Lisaks katab lennufirma sidekulud, mis on vajalikud oma pere ja lähedaste informeerimiseks. Pardal pakume kõikidele reisijatele lennufirma kulul tasuta karastus-ja kergeid alkohoolseid jooke. Hetkel peame läbirääkimisi reisikorraldajatega ka täiendava hüvitise osas reisijatele. SmartLynx´i nimel veelkord vabandan kõikide reisijate ees hilinemisest tingitud ebamugavuste pärast."