Kyeema Spiriti omanik: tankeri remontimiskoht sõltub vabadest kohtadest ja kohaliku riigi loast
Politsei- ja piirivalvebüroo spetsialisti Ivar Treffneri sõnul kohtusid nad eile omanikfirma esindajatega, kes sooviksid tankeri esimesel võimalusel liikuma saada.
"Nad siis nüüd proovivad selgusele saada vigastuste ulatuses ja kui sõidukõlbulik see laev ikkagi on ning kui veeteede amet loa annab ja kõik korras on, siis tahavad nad täna siit minema sõita," ütles Treffner Delfile ja lisas, et tankeri juures on ka Eesti piirivalvelaev 101 endiselt sündmuskohal olukorda julgestamas.
Kyeema Spirit omanikfirma Kanada konsortsiumi Teekay Corporationi Norra esindaja Rebecca Jakobsen kinnitas Delfile, et firma poolt saadetud ekspertgrupp on laeva uurimas ning esialgu paistab, et laeva kahjustused on väiksemad, kui alguses arvati. "Seal ei ole reostust ega vajadust reostustõrje järgi ning ka kogu meeskond on terve," ütles Jakobsen Delfile.
Seda, kas Bahama lipu all sõitev tanker saadetakse edasi parandusse Eestisse või kuhugi mujale, Jakobsen hetkel öelda ei osanud. "Praegu uuritakse erinevaid sadamaid, siin on küsimus eelkõige selles, kus on vabu kohti ning kuhu laeva lubatakse. Et siin ei ole see ainult firma otsustada, loeb ka näiteks kohalike võimude luba," ütles Jakobsen.
Kuigi iga minut, mil tanker seisab paigal, tähendab firmale kahjumit, siis õnnetusest tingitud täpne rahaline kahju hetkel veel teada ei ole. "Enne tuleb ka kindlaks teha täpsed laeva kahjustused, siis saab asi selgemaks," sõnas Jakobsen ning lisas, et firma sooviks võimalikult ruttu saada laeva parandusse.
Veeteede ameti pressiesindaja Malle Lõhmuse sõnul läksid ameti uurijad hommikul kell 8 juba laevale, et tankeri vigastuste ulatus üle vaadata ja hinnata, kas laev saab omal jõul remondisadamasse minna.
Veeteede ameti andmetel polnud esmaspäeva hommikul kell 6.55 Aegna juures madalikule sõitnud tankeril Kyeema Spirit õnnetuse hetkel pardal lootsi, kuid ankrualal, kus see juhtus, pole lootsimine kohustuslik.
Ebasoodsad ilmaolud võisid aidata kaasa sündmuste arengule. Tuule suund õnnetuse hetkel oli 355 kraadi ja tuule tugevus 16-18 m/s. Veeteede ameti laevaliikluse korraldamise keskus jälgis olukorda ja laeva manöövreid ning hoiatas laeva meeskonda enne õnnetust neljal korral ohu eest sattuda madalikule.