Endine suursaadik Eestis: miks pean ma kaks tundi auto numbrimärkide jaoks järjekorras seisma?
USA eelmine suursaadik Eestis Michael C. Polt USA pahandas läinud nädalal oma kodumaa aeglaste avalike teenuste ja vähearenenud e-teenuste üle, tuues eeskujuks Eesti.
Polt kirjutas oma blogis, et vaatab murelikult, kuidas interneti leiutanud USA jääb paljudest riikidest maha nii e-teenuste kui ka näiteks interneti kiiruse ja hinna osas. Eeskuju väärivaks näiteks tõi ta just Eesti.
"Eestlastel on mugav, isegi usaldav suhe oma valitsusega, mitte seetõttu, et nad kulutaksid selle bürokraatiaga tegelemisele palju aega, vaid seetõttu, et nad kulutavad sellele väga vähe aega," kirjutas Polt. Seda seetõttu, et avalikke teenuseid osutatakse peamiselt elektrooniliselt ja kiiresti, ilma pikkade järjekordade, piiratud tööaegade ja keeruka paberimajanduseta.
"Enamikku teenuseid saab kasutada sülearvutiga, tahvelarvutiga või nutitelefoniga kodus oma mugavas toolis istudes, samal ajal oma lemmikjooki juues," kirjeldas Polt.
Ta kiitis ka interneti kättesaadavust ja odavat hinda Eestis, eriti võrreldes tema kodumaaga. "Internet on esmatarbekaup, mis on sama üldiselt kättesaadav ja taskukohane kui vesi, elekter ja majasisene torustik," kirjutas Polt.
Küberjulgeoleku muresid käsitledes kiitis ta Eesti ID-kaardi süsteemi, sellal kui ameeriklastes tekitab mõte üleriigilisest ID-kaardist ja riiklikust andmebaasist külmavärinaid.
"Mu sõbrad Eestis esitlesid mulle korduvalt nende ID-kaartide kasulikkust, näidates ka nende andmetele ligi pääsenud inimeste, isegi politseinike, elektroonilisi sõrmejälgi," lisas Polt.
Ta kirjutas, et pidi USAsse naastes veetma üle kahe tunni kohalikus autoregistrikeskuses, et oma autole numbrimärke saada. Tema sõnul peaks ta tegelikult saama endale auto numbrimärgid, sisestades oma riikliku ID-kaardi pangaautomaadi moodi masinasse, mille abil võtaks kogu protseduur kaks minutit.