"Normaalsest tööst on Estonian Airis asi kaugel. Kui majanduskriisi ajal oli majanduslik ebaedu loomulik, siis viimastel aastatel enam mitte ning just seetõttu peaks minister võtma vastutuse," ütles Nestor.

Ainar Ruussaar lisas, et kogu Euroopa lennundus on suures kriisis. "Paljude riikide lennufirmad on praegu pankroti äärel, samas probleemid on näiteks Ungari rahvusliul lennufirmal," ütles Ruussaar.

Kriitikat tehti ka Estonian Airi personalipoliitika suhtes. "Koondatakse 150 inimest, aga keegi ei tea, keda koondatakse," ütles Ruussaar.

Hõbemägi lisas veel, et Taskila nn kiire tõusu raames tööle võetud 17 välispiloodist pole palju kuulda. "Palk küündis neil kuni 5000 euroni, kas neist on nüüd ka vabanetud?" küsis Hõbemägi.

Samuti leiti, et nõukogu koosseis pole kõige adekvaatsem.

Eile tööandjale edastatud streigiteate kohaselt alustab Eesti Liinilendurite Assotsiatsioon (ELA) 7. jaanuari hommikul kell 5:30 streiki kollektiivlepingu sõlmimiseks. Tööseisak kestab kuni kollektiivlepingu sõlmimiseni.

Streigi põhjuseks on kollektiivlepingu ülesütlemine tööandja Estonian Air AS-i poolt 9. augustil 2012, mis jõustub 6 kuu möödudes ehk 9. veebruaril 2013.

Kollektiivlepinguga soovivad piloodid reguleerida lennuohutust tagavat ja üleväsimust vältivat töö- ja puhkeaega, sotsiaalseid garantiisid, mis hõlmavad koondamise regulatsiooni ja vanemusjärjestust, mis tagab ettevõttes kogenud pilootide kaadri ning korra ja läbipaistvuse pilootide edutamisel ja koondamisel.

Estonian Airi juhtkond ütles aga, et streigiähvardus tuleb neile täieliku üllatusena. Läbirääkimised Eesti Liinilendurite Assotsiatsiooniga (ELA) kollektiivlepingu osas toimuvad riikliku lepitaja vahendusel.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemana
Ükskõiksena
Kurvana
Vihasena