Õppetund vabariigi aastapäeval: Delfi TV esimene telepäev möödus tuhandete vaatajatega
Täna, mil saatepäevast on möödas juba päris mitu päeva ja kokkuvõtete sadu on raugemas, arenevad meie peades juba uued plaanid. Julgen kokkuvõtteks sirge selja ja klaari pilguga öelda, et Delfi TV esimene saatepäev ônnestus. Muidugi oli apse ja komistusi, kogenematusest ja uljusest tehtud vigu, aga kellel neid poleks?
Me täitsime oma peamised eesmärgid ja suutsime katkestusteta edastada pika, mitmekesise, konkurentsivõimelise ning korduvate otselülitustega saatepäeva. Ja seda kõike kordi ja kordi odavamalt, kui samas mahus oleks saatepäeva teinud mõni täisvereline telejaam.
Delfi TV esimest saatepäeva vaatas üle 15 000 inimese ning saatepäva asuti vaatama üle 50 000 korra. Meil endal pole vastavat statistikat, et hüüda: rekord! Samas me teame, et näiteks ETVle jäi meie vaadatavus alla ca 20 korda. See on loomulik ja paratamatu, aga oleme sisse sõitnud esimese raja, millega saame end edaspidi kõrvutada. Meil pole omaette eesmärk end ETVga võrrelda, aga vaid ETV on seni teinud sarnast telepäeva. Meie edaspidine plaan on kindlasti kasvatada otsesaadete ja vaatajate arvu ning kui vaja, siis olla konkureerimas ETVga ka tulevikus.
Aga numbritest olulisem on Delfi kasutajate vastukaja. Nad julgustavad meid ka tulevikus lisaks üksikutele otseülekannetele ja ühele täispikale saatepäevale liikuvat pilti palju tihedamat näitama.
Suund on meil nüüd selge. Lisaks kirjalikele uudistele, foto- ja videolugudele, on Eesti netikasutaja valmis üha enam vaatama arvutist ka pikemaid saateid. Ja me lubame, et meie saated, poolikud või terved saatepäevad saavad ka järelvaadatavaks, sest nn netitelevisiooni üks võlu on just see, et sa asud vaatama ja lõpetad vaatamise just siis, kui sa ise tahad. Selle parimateks näideteks on saatepäeva salvestutsest välja lõigatud videolood, mida juba paari päevaga vaadati üle 100 000 korra.
Sõltumata numbritest, saatepäeva toimimisest, avalikust kiitusest ja kriitikast saime vägeva õppetunni. Usun, et kui saaksime teha samasuguse saatepäeva uuesti, teeksime kümneid asju teisiti. Alates reklaamide positsioneerimisest ja lõpetades saadete valiku, logistika ning ettevalmistusaja pikendamisega. See õppetund oli paratamatu, sest vaid ise ühe sellise kadalipu - saatepäeva ettevalmistamise ja eetrise laskmise – abil on võimalik näha oma vigu.
Ma tänan Delfi ja EPLi ühendtoimetust ning meie foto- ja videotiimi, kes saatepäeva ettevalmistasid ja selles läbi 24. veebruari kaasa lõi. Ma tänan kõiki meie kriitikud, kes olid sunnitud terve pühapäeva arvuti või mobiili taga olema, meie vigu otsima ning neid ka ekraanipiltiedena välja printima või sotsiaalmeediasse kiirustama. Ma tänan kôiki reklaamikliente, kes uskusid meie plaani ning tulid meie ideega kaasa. Ma tänan kõiki, kes meile saatepäeva õnnestumise nimel nõu andsid. Täname koostööpartnerit, produktsioonifirmat Mind!
Me kohtume varsti jälle! Püsige lainel!