Hommikul kell 6.00 ärgata on üha kergem, sest päike piilub juba hommikul kardina vahelt sisse. Nädala esimesed päevad on alati kõige raskemad.

"Ah, et miks või?"

No, ikka selle segamini aetud unerütmi pärast. Kipub nii olema, et magan valedel kellaaegadel ja uneaeg pühepäeval vastu esmaspäeva jääb nelja-viietunniseks. Nädala alguses on lapsed alati elevamad kui teistel koolipäevadel, ilmselt on tegu nädalavahetusejärgse ärevusega. Isegi tunnen, et olen tiba rahutum ja impulsiivsem.

Sellest hoolimata oli tänane päev juba eos põnevust tekitav, nimelt oli meil täna koolis spordipäev. Pärast kolme tundi, kus sai nii arutatud sündmuste üle, mis inimeste rahalist seisu võivad tugevalt mõjutada, kirjutatud kirjandit kui ka lahendatud arvutiklassis õpioskuste ülesandeid, võtsin oma väikeste sõpradega ehk minu klassi lastega ette teekonna jäähalli uisutamiseks. Nemad olid jääl juba vanad kalad, mina piilusin vaid piirdeaia tagant, sest ei ole kunagi uiske jalga saanud ning kardan paaniliselt kukkumist.

Meeleolukas õhkkond, lapsed kimasid jääl, kilkasid, kõigil põsed armsalt punased.

"Õpetaja, tule ka palun uisutama, me õpetame Su uisutama," keelitasid õpilased, aga seekord ei läinud ma liimile. See on armas, et õpilased usuvad muutuste võimalikkusesse ehk õpetaja ühe tunniga iluuisutajaks koolitada, aga selle fantaasia realiseerimine vajab rohkem julgust. Mul oli nendele välja käia täiskasvanulik vabandus – homme on ju vaja ikka ühes tükis klassi ette jõuda.

Kuidas need asjad üldse nii läksid, et minust õpetaja sai?

Mõned asjad vist jõuavad ise Sinuni. Lõpetasin Saaremaal gümnaasiumi ja seejärel asusin pealinna vallutama. Koolivalik langes Tallinna Ülikoolile ja erialaks sai eesti filoloogia, seal vormiti minust kolme aastaga kirjakeelt kõnelev saarlane.

Aasta pärast ülikooli lõppu töötasin lasteaias ja mulle hakkas üha jõulisemalt tunduma, et väikesed inimesed ongi kõige ägedamad, aga väljakutse mõttes tekkis huvi koolisüsteemi vastu laiemalt.

Täna olen Noored Kooli programmi 6. lennu osaleja, see tähendab, et õpetaja- ja liidrikoolituse kõrval töötan kaks aastat õpetajana – ideaalne kombinatsioon! Juba praegu, teekonna esimeses veerandikus asetudes, saan öelda, et olen leidnud palju mõttekaaslasi ja potentsiaalseid parimaid sõpru kogu eluks!

***

Laura-Liisa Perova on Noored Kooli 6. lennu osaleja, kes asus 2012. aasta septembris Noored Kooli programmi raames tööle eesti keele ja kirjanduse õpetajana. Sel nädalal, 4.-8. märtsil, jälgib uudisteportaal Delfi noore õpetaja silmade läbi, milline on üks koolinädal.

Sihtasutus Noored Kooli kutsuti 2006. aastal Heateo Sihtasutuse ja Swedbanki poolt ellu selleks, et luua keskkond uute liidrite kujunemiseks, kes panustavad positiivsetesse muutustesse Eesti hariduses. Selleks valitakse Noored Kooli programmi võimekaid ja tegusaid kõrgharidusega noori inimesi, kes lähevad kaheks aastaks kooli õpetama ning läbivad samaaegselt uuendusliku õpetaja- ja juhtimisoskuste koolituse nii Eesti kui rahvusvaheliste koolitajate käe all. Avaldusi Noored Kooli 7. lendu kandideerimiseks saab esitada 7. märtsi keskööni. Rohkem informatsiooni aadressil www.nooredkooli.ee.