Neljanda tunni teemaks oli päeviku ja ajaveebi pidamine. Arutelu elavnes kui hakkasime rääkima ajaveebist.

- Miks pidada ajaveebi?
- Milliseid õigekirja-reegleid peaks kirjutades järgima?
- Milliste ohtudega peab arvestama?
- Milliseid oskusi arendab ajaveebi pidamine?

Õpilased teadsid täpselt rääkida, et internet on avalik ruum ja kõik, mis sinna kord postitatud, jääb sinna. "Keegi võib lugeda blogi, mis on koledas slängis kirjutatud, ja järeldada sellest automaatselt, et autor on rumal," sõnas õpilane ja lisas, et pahatahtlikke kommentaare võidakse ka kirjutada. Kõlama jäid veel mõned mõtted:

- "Enne kirjutamist tuleks kindlasti mõelda, miks, millest ja kellele kirjutad."
- "Oma juttu peaks kindlasti mitu korda läbi lugema, et vigu ei jääks sisse."
- "Kasutama peab õiget ja ilusat eesti keelt nii, et kõik tekstist ühtemoodi aru saaks."

Rääkisin neile ka oma kogemusest ja kõik see, mida õpilased välja tõid, on ka minul viimaste päevadega peast läbi käinud. Minu õpilased on väga terased ja teadlikud ohtudest, mis veebisuhtluses võivad tekkida.

Lisaks tõid nad oskuslikult välja positiivseid külgi ajaveebi pidamisest, vastuste seas olid järgnevad mõtted:

- "Saab kirjutamist harjutada ja sõnavara arendada."
- "Võib saada kuulsaks, kui mõni tähtis inimene loeb neid kirjutisi."
- "Saab ka sõpradega suhelda läbi nende postituste."

Tunnis sai veel põgusalt arutatud ka seda, kui hästi keegi kriitikat talub, õpilased jõudsid üksmeelse järelduseni, et ei ole võimalik mõõta kriitikataluvust, ja see, kuidas keegi mõnest kommentaarist aru saab, on väga individuaalne.

Kindlasti on mu õpilaste seas ka tulevasi luuletajaid. Nad on juba praegu vahvad riimimeistrid ja mõtlevad välja põnevaid peidetud võrdlusi. Ühe vahva luuleleiu algust jagan ka teiega.

"Minu kodus kuivab kaktus,
Martinil on praegu aktus,
kaktus on ju justkui siil,
keda õrritab nüüd kiil.
[...]"

Pärast tunde hüppasin kiirelt läbi aulast, kus oli käimas koolidevaheline võistkondlik viktoriin tervislikust toitumisest. Jõudsin ära kuulata ühe küsimuse: "Mitu teelusikatäit suhkrut on pooles liitris Fantas?" ja pärast saingi ühe fakti võrra rikkamaks, nimelt pooleliitrises Fantas on 12 teelusikatäit suhkrut. Sain piiluda ka tervislikult ja magusalt täidetud kingikorvikesi parimatele. Seejärel pidin tagasi oma klassi tõttama, et mõne õpilasega veel lisatunde teha ning sealt edasi juba tööde parandamine ja homsete tundide ettevalmistamine.

***

Laura-Liisa Perova on Noored Kooli 6. lennu osaleja, kes asus 2012. aasta septembris Noored Kooli programmi raames tööle eesti keele ja kirjanduse õpetajana. Sel nädalal, 4.-7. märtsil, jälgib uudisteportaal Delfi noore õpetaja silmade läbi, milline on üks koolinädal.

Sihtasutus Noored Kooli kutsuti 2006. aastal Heateo Sihtasutuse ja Swedbanki poolt ellu selleks, et luua keskkond uute liidrite kujunemiseks, kes panustavad positiivsetesse muutustesse Eesti hariduses. Selleks valitakse Noored Kooli programmi võimekaid ja tegusaid kõrgharidusega noori inimesi, kes lähevad kaheks aastaks kooli õpetama ning läbivad samaaegselt uuendusliku õpetaja- ja juhtimisoskuste koolituse nii Eesti kui rahvusvaheliste koolitajate käe all. Avaldusi Noored Kooli 7. lendu kandideerimiseks saab esitada 7. märtsi keskööni. Rohkem informatsiooni aadressil www.nooredkooli.ee.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemalt
Ükskõikselt
Kurvana
Vihasena