Endine tudeng: just Peeter Lorentsi aine tahtis minult cum laude röövida
Olen IT Kolledži lõpetanud cum laude, kuid just Peeter Lorentsi aine oli see, mis minult cum laude tiitli tahtis röövida.
Matemaatika oli minu lemmikaine juba keskkoolis. Tunnistustel on hinne olnud pidevalt 5, kuigi sekka sattus ka nõrgemaid hindeid.
Ma pole päris kindlasti ennast spikerdamisega koolist läbi libistanud. Liiatigi oli mul võimalik teatud aineid üle kanda, mida ma ei teinud, sest tahtsin just teadmisi juurde saada. Samuti olin tasulisel kohal, mis motiveeris seda enam iga sendi eest võimalikult palju tarkust omandada.
IT Kolledžisse astumise põhjuseks oli tõsiasi, et seal avati 2006. aastal kaugõpe. Kaugõpe ei ole IT Kolledžis lust ja lillepidu, sest kohapeal tehakse ära meeletu töö. Samuti on vaja teha tööd ka kodus.
Ma olen IT Kolledži fänn olnud selle loomisest peale, sest sealt saab sellise hariduse, mida ka praktiliselt IT alal vaja läheb. Loomulikult ei pruugi kõiki aineid igapäevaselt vaja minna, aga üldine foon oli väga hea.
Kuidas ma seda hinnata oskan? Selle järgi, et ma olen IT alal töötanud ligi 20 aastat. Ja ka seda pole ma teinud lihtsalt tuttavate arvuteid parandades, vaid eri suurusega ettevõtetes erinevates It-alastes rollides olles.
Peeter Lorentsiga kokkupuude algas sellest, et tema tund oli omaette maailmas. See maailm tundub olevat valdavalt ainult temale arusaadav. Kui ma esitasin küsimuse, et mil moel selles aines hinde saab, siis selle asemel, et öelda, et üks kontrolltöö annab 15 protsenti lõpphindest, eksam 40 protsenti lõpphindest jne, hakkas ta rääkima midagi hävituslenduritest ja kui sa pärast sealt maale tuled, siis oled õnnelik, kui sul ainult püksid täis tehtud on.
Sellest ajast peale ma väga palju ei püüdnud temaga enda maailmas kontakti luua, samas aine sees küsimusi esitades valgus tema jutt samuti väga muudele teemadele. Ehk siis huvitav oli tunnis küll nii olla, aga ainet küll see palju selgemaks ei saanud.
Esimesel katsel sain ma selle aine 1 (kasin). Kogu klassi peale kokku oli parim hinne 2 (rahuldav). Kindlalt mäletan, et 4 ega 5 ei saanud keegi. Kuna lõpudiplomile lähemale jõudes olid muud hinded suurepärased, siis ma otsustasin selle aine uuesti võtta. Ühe aasta sain ma keskmiseks hindeks näiteks 5,0 ja sain ka stipendiumi. Cum laude jaoks on vajalik aga, et ükski aine ei oleks vähem kui 3 (hea).
Niisiis, teistkordsel aine läbimisel üritasin olla äärmiselt hoolikas ja sain hindeks oma "3" ära, kuigi härra Lorents pani selle selliste pikkade hammastega, et ta väga nagu ei oleks tahtnud panna. Samas me saime sõbralikult läbi ja ta ükskord teretas lausa mind ennast K-Rauta poes kunagi. Seega ma olin piisavalt aktiivne ja eeskujulik õpilane, et ma olin teretamise vääriline.
Las jääb lugeja otsustada, kumb on nõrgem, kas minu õppimisvõime või Lorentsil õpetamisvõime.