Veebruaris teatas veebilehekülg computerbasedmath.org, et Eestist saab uue matemaatika õppemeetodi pilootriik. Arvutipõhise matemaatika õpetamine on projekt, mis läheneb koolide matemaatikatunnile täiesti teisiti kui harilikult. Programm näeb ette, et õppefookus tuleks suunata pigem praktilistele teemadele, mitte vaid arvutamisele.

Ruutvõrranditele lahenduse leidmise asemel keskendub programm reaalelu probleemide lahendamisele, nagu näiteks mobiiltelefoni kindlustamine või oma eeldatava eluea välja arvestamine.
"Arvutite võimuga saab matemaatika vabaneda arvutamisest ja tõsta matemaatika kasutus uuele tasandile – samamoodi nagu on juhtunud väljaspool hariduselu," ütles Conrad Wolfram.

Haridus- ja teadusminister Jaak Aaviksoo oli programmi suhtes positiivselt meelestatud ja ütles veebruaris, et viimasel sajandil oli Eesti juhipositsioonil klassiruumides kättesaadava internetiühenduse poolest ja nüüd tahab Eesti olla juhtival kohal haridustehnoloogia uuenduslikkuses.
"Usume interneti generatsiooni entusiasmi ja potentsiaali – see põlvkond on valmis arvutipõhiseks matemaatikaks," ütles Aaviksoo. Ta lisas, et samuti annab arvutipõhine matemaatika noortele eelise tööpõllul.

Tallinna prantsuse lütseumi matemaatikaõpetaja Anne Küüsmaa arvates on tervitatav, et matemaatika õpetamisel tahetakse puudutada elulisi teemasid, kuid ta peab siiski oluliseks matemaatilist baasharidust.

"Arvan, et praegu on matemaatika õppeprogramm koolides ülekoormatud ja õpetajal jääb vähe aega, et puudutada elulisi ja huvitavaid teemasid, nagu näiteks millist pensionifondi valida, kuid siiski on matemaatika mõistmiseks möödapääsmatu omandada põhilised matemaatilised teadmised," ütles ta Delfile.

Küüsmaa sõnul ei kuulu Tallinna prantsuse lütseum programmi pilootkoolide hulka, kuid kool on juba otsinud võimalusi, et projektis toimuvaga kursis olla.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemalt
Ükskõikselt
Kurvana
Vihasena