Elektriraudtee võtab nädala lõpus kasutusele tagavararongid
Pardasüsteemi logiandmete ja personali ütluste põhjal lükkas Elektriraudtee täna osa meedias avaldatud väidetust ümber ning kinnitas, et hädaolukorraks seda intsidenti kindlasti nimetada ei saa. Küll aga erijuhtumiks.
“Hädaolukord see ei olnud, sest voolutoide oli rongis olemas ning enamus ajast töötas ka konditsioneer,” rääkis Elektriraudtee müügi- ja turundusjuht Norbert Kaareste. Ta täpsustas, et seisak kestis 32 minutit ning konditsioneer seiskus esimeseks kümneks minutiks.
Reisjad pääsesid rongist välja kakskümmend minutit pärast selle seiskumist. “Seega väide, et inimesed ootasid 40 minutit suletud pimedas karbis, ei vasta tõele, “ ütles Kaareste, ent möönis, et mõned inimesed olid reisisaatja abi jõudmise hetkeks juba kasutanud avariiväljapääsu.
Kaareste selgitusel põhjustas intsidendi Saue peatuses lisandunud inimhulk, mis põhjustas rongi õhkvedrusutuse ülekoormuse. Reisijaid oli sel hetkel lubatust kolm korda rohkem. “Kujutate ette, ühe rongiga püüdis korraga sõita 30-40 bussitäit inimesi,” lisas Kaareste.
Elektriraudtee on teinud Kaareste sõnul juhtunust olulisi järeldusi. Ta nentis, et rongijuhi kohuseks on taolises olukorras reisjaid juhtunust teavitada ning lubas, et lähiajal toimuvate tehniliste õppuste käigus võetakse Saue intsident õppematerjaliks. “Seda, et rongijuhid võiksid reisi vältel rohkem suhelda, rõhutame eraldi,” lubas ta.
Ühtlasi võtab Elektriraudtee nädala lõpus kasutusele uue partii ronge, mistõttu jääb alati reservi vähemalt kaks-kolm rongi. Need pannakse käiku eriliinide puhul, kui on oodata tavapärasest rohkem reisijaid, nagu möödunud laupäeval. Juba sel pühapäeval paneb Elektriraudtee tööle matkarongi, mis sõidutab hommmikul huvilised Aegviitu.