Teadlane: me armastame liiga palju 90 km/h piirangut
Nii mõneski 90 km/h kohas võiks lubada praegusest kiiremini sõita ning teisal jällegi aeglasemalt, leiab TTÜ transpordi planeerimise õppetooli juhataja Dago Antov.
Tallinnas ringi sõites kohtab aga tema sõnul 30 km/h piirangut sellistes kohtades, kus isegi liiklusekspert ei saa kohe aru, miks see nii on, vahendas ERRi uudisteportaal.
"Maanteedel on seda vähem, aga näiteks linnades on seda üsna palju, et kiirusepiirangu märgiga tahetakse öelda, et ole ettevaatlik, ära väga kihuta. Pannakse 30 km/h märk, selle asemel, et panna sinna silt, et jalakäija või remont või midagi sellist," tõi Antov näite.
Õppejõu arvates võiks eeskuju võtta Rootsi süsteemist, kus kiirusi diferentseeritakse rohkem. Sealsetel maanteedel näeb nii 80, 90, 100 kui 110 km/h piirkiirusi.