Lugeja küsib: oli valimisreklaamist tolku ka?
Raske on uskuda, et enamasti viks ja viisakas näolapp ning sisutühi hüüdlause mõne tänaval kõndija, bussis sõitja või autoroolis oleva inimese poliitilist maailmavaadet tugevasti raputaks. Pigem, ning usun, et paljud võivad sellega nõustuda, on valimisreklaam praht, mis teatud ajaks postidele ja majaseintele riputatakse. Nii ka seekord: imestasin mõneti, et teatud kandidaadid ei läinud nii kaugele, et oma näo kõrvale lihtne, kuid tabav rida "Päike!" kirja panna. Miks mitte? Tõenäoliselt muudavad nimetatud inimesed päikesetõusu regulatsioonis sama palju kui linna- või vallaelus.
Valimisreklaami pealt oleks ja tegelikult ongi võimalik palju raha kokku hoida, kui ette kantud lubadused oleksid välismaailma ilminguina teostuse leidnud. Väited, et inimesed ei saaks ilma kallite kampaaniateta teada, mis on linnapildis muutunud ja mis mitte, on jaburad ja võimalikud välja lendama vaid poliitiku suust. Võimul oleva erakonna esindajad võiksid reklaami puhul piirduda üsna napisõnalise fraasiga "Teeme samamoodi tööd edasi, kui varem" ja asi korras - see aga pole nii, sest suurem osa lubadusi jäävadki vaid lubadusteks ning ei täitu eales. Seega ei saa loota sellele, et keegi hindaks tehtud tööd ning kogu aur tuleb panna roosama tuleviku kujundi tõotamisele, sest ehk seekord midagi muutub, eks?
Nüüd jääb vaid oodata, kes ja kus "jääb vahele" mahavõtmata valimisreklaamiga, saab ettekirjutuse ning ületab sellega taaskord uudiskünnise. Põhimõtteliselt lihtsalt veel reklaami. Arutelu teemal, millise partei reklaamid kedagi otsuse langetamisel rohkem mõjutasid, jääb lühikeseks, kuna tegemist on tegelikult küsimusega: kelle oma rohkem silma häiris ja seetõttu võib-olla meelde jäi. Sellise taktika puhul on rohkem reklaami ainult parem. Sisu pole olnud oluline varem ja polnud oluline ka nüüd.
"Tõde ja õigus!" vist ei figureerinud seesamastel plakatitel? Lähedale jõuti sellele küll.