Lugeja: ringristmike ja viaduktide ehitamise asemel tehke korda fooritsüklid ja teekatted
Kirjutama ajendas mind hiljuti muudetud liikluskorraldusega kurikuulus Haabersti ring. 100% olen Statoili poolt - kui varem sai otse Rimi ja Statoili vahelt nii Rimi kui ka Rocca al Mare parklasse sõita, siis nüüd peab tegema idiootse ümbersõidu Rimi parklast. Igal juhul on muudatus tobe ning tekitab ummikuid igas suunas.
Nädalavahetusel oli ummikuid nii Rimi parkla sisse- ja väljasõitudel kui ka Rocca al Mare keskuse sisse- ja väljasõitudel.
Olen pikalt mõelnud, miks ei võiks antud ristmikul olla ainult üks sõidurada üle kogu ringi. Pidevalt oli seal näha plekimõlkimisi, sest liikluskoormus on üsna suur ja korraldus segane.
Kuulsin, et tahetakse ehitada viadukte. Miks ajada asja nii keeruliseks? Ringristmik on ju üsna lihtne ja loogiline, kui ta on hästi korraldatud. Kristiine ristmikul, kus on vist veel rohkem ristuvaid teid, ei ole ka nii suuri probleeme. Korralikult reguleeritud fooritsüklid võimaldavad ka ilma ringristmikuta hakkama saada.
Milleks tekitada liiklusummikuid ja ohtlikke olukordi veel juurde? Tulge ometi maale, liikluskorraldajad! Jälgige toimuvat, reguleerige praegu suuremas osas arusaamatuid fooritsükleid, tehke teed korda ja liiklus läheb sujuvamaks ja ka ohutumaks.
Lisaks on väga häirivad need "täpselt reguleeritud" foorid, mis väidetavalt peaksid olema 50 km/h sõites kogu aeg rohelised. Paraku see nii ei ole. Alles eile sõitsin mööda Vabaduse puiesteed täpselt 50-ga, et proovida kas siis on võimalus Laagrist Järveni rohelisega veereda. Ei olnud. Mõne foori jagu sain sõita. Piisas ühe jalakäija üle tee minemisest, kui edaspidi oli punane tuli järjest veel päris mitmel fooril ning selleks, et mitte järgmise foori taga oodata, kihutavadki paljud lihtsalt ohtlikult kollase või suisa punase tulega üle.
Tehke parem nii, et pange punane tuli korraga sama suuna kõikidele fooridele. Siis seisavad korraga kõik sõidukid, jalakäijad saavad üle tee korraga ja autojuhid saavad korraga edasi liikuma ning ei pea pidevalt ühe ja teise foori taga seisma.