Lugeja: miks on Haabersti ühendused Kesklinna ja Mustamäega nii kehvad?
Ka käesolevad valimised ei möödu ilma Haabersti ringristmikku mainimata, ent peaksime juba teadma, et selle uutmine ei juhtu niipea. Viimast seisukohta ilmestavad hästi müstiline Lasnamäe kiirtramm ja Ülemiste ristmik, mis pidanuks juba ammu valmis olema nagu ka Eesti viie rikkaima riigi seas. Kuniks ringristmik jätkab liiklusõnnetuste ja ummikute loomist, tuleks kiiremas korras parendada Haaberstist Kesklinna ja Mustamäe suunalist bussiliiklust, mis võrreldes teiste linnaosadega on siiani vilets. Lihtsamalt öeldes ei vasta see Haabersti elanike ootustele ja vajadustele.
Olen seisukohal, et ühistransport peaks võimaldama kodanikele kiireimat ja odavaimat liiklemisviisi. See tagab ka pikemas perspektiivis liiklusummikute vähenemise, kui enam inimesi hakkab kasutama ühistransporti. Täna mitmed linnaosa bussiliinid selle nimel ei panusta. Kurb igapäevane näide on buss nr 46, mille marsruut läbib kesklinnas legendaarset Luise tänava liiklusummikut. Kes on tipptundidel seal auto või bussiga liigelnud, teab millest räägin ja kui palju on tulnud sinna ohverdada oma vaba aega.
Muideks, kas teadsite, et liiklusummikud võtavad igalt liiklejalt ära aastates mõõdetavat eluiga. Olen kindel, et neil ajakulu ohvritel on ka paremat teha kui venida meeter minutis töölt koju. Inimese vaba aega tuleb austada, sest ta pole robot, kelle ainus eesmärk on kulgeda trajektooril kodu-töö-kodu!
Pöördun siinkohal avalikult Tallinna linnavalitsuse poole konkreetse ettepanekuga muuta Haabersti elanike ja külaliste elu lihtsamaks ja paremaks. Piisab täiesti, kui suunata buss nr 46 Luise tänava asemel ümber Endla või Tehnika tänavat läbima. Viimast muideks mõned inimlikumad bussijuhid ka teevad. Suur tänu siinkohal neile bussijuhtidele, kes seavad esikohale inimesed rutiini asemel. Mis puutub reisijatesse, siis nende jaoks ühenduse kvaliteet ei lange, sest järgmine peatus tuleb alles pärast Haabersti ringristmikku.
Teine lihtne ja odav viis ühenduste parendamiseks on tihendada hommikul ja tipptundidel sama bussiliini. Sama oluline on edendada Haabersti ja Mustamäe vahelisi ühendusi. Buss nr 10 kõrval võiks harvema graafiku alusel sõita ka nr 10A, mis oleks ekspressbuss. Seda liini saaksid kasutada nii Mustamäe elanikud kui ka sealsed koolilapsed, et jõuda tööle või kooli Haaberstisse. Tänaseni sellist kiiret ühendust kahe suure linnaosa vahel ei eksisteeri, kuigi vajadus selle järele on olemas. Mida tihedam, mitmekesisem ja sujuvam on ühistransport, seda enam kasutajaid ta endale juurde saab. Viimaste seas ka autoomanikke, sest kõigi eestimaalaste sissetulekud ei võimalda iga nädal täispaaki osta.
Tallinna äärelinna elanikuna ootan ma oma kohalikult omavalitsuselt sujuva ja võimalikult kiire ühistranspordi korraldamist. Neid, kes seda igapäevaselt kasutavad, on päris palju.
Kodanikena ei tohiks meid niivõrd huvitada valimislubadused, sest ühiskonda ei saa arendada vaid demagoogia ja populaarsuse baasil. Riiki tuleb ehitada vastavalt elanike soovidele ja vajadustele. Kuniks aga riigiaadel ehitab õhulosse läbi jaburate valimislubaduste, mida pole plaaniski täita, kutsun ma üles märkama inimest, mitte betooni ja pardijuttu.