Ekspert selgitab: miks on populaarsemate autode seas enim õnnetusi just BMW-dega?
Maanteeameti liikluseksperdi Villu Vane sõnul on kahel kolmandikul õnnetusse sattunud BMW-del roolis kuni 30-aastane juht. Samuti on BMW kümne populaarsema auto hulgas kõige suurema õnnetusse sattumise riskiga, kuna see mark on kõige populaarsem riskialtide noorte meeste seas.
Vane sõnul on arvelolevate sõidukite TOP 20-s BMW 6 kohal. Õnnetuses osalenud sõidukite pingereas on BMW aga neljas ning kümne populaarsema auto hulgas on BMW kõige suurema õnnetusse sattumise riskiga.
"Kui aga võtta ainult noored, kuni 30-aastased juhid, siis on ka TOP 20 seast kõige suurema riskiga ikkagi BMW. Kahel kolmandikul õnnetusse sattunud BMW-del oli roolis kuni 30-aastane juht (andmed 2012.a. inimkannatanutega õnnetuste kohta - toim)," ütles Vane Delfile.
Probleem on eksperdi sõnul aga ilmselt selles, et tegemist on noorte meeste, kes ise on palju riskialtimad, seas väga populaarse automargiga.
"BMW (kasutatud) on suhteliselt odav ning varuosadega ei ole probleeme, BMW-l on lai mudelivalik, sh ka suhteliselt võimsate mootoriga, lisaks tagavedu, mis võimaldab lihtsalt „külge libistada ja kummi vilistada“. Seega ei ole küsimus automargis, vaid ikkagi juhis, kes oma võimeid üle hindab," leiab Vane.
Siiski pööravad autoehitajad tegelikult Vane sõnul ohutusele suurt tähelepanu ja kõik uued autod läbivad mitmeid teste ning kontrolle.
Lisaks testib autosid ka näiteks Euro-NCAP - organisatsioon, mis annab tarbijatele realistliku ja sõltumatu hinnangu Euroopas müüdavate populaarsemate autode ohutuse kohta. Euro-NCAP julgustab tootjaid neid miinimumnõudeid ületama.
"Euro-NCAP viib läbi kolm kokkupõrke testi, et hinnata täiskasvanud reisija ohutust. Esiosa kokkupõrketest toimub kiirusega 40 miili tunnis deformeeruvasse barjääri sõites, külgkokkupõrketest on kiirusel 30 miili tunnis ja postiga kokkupõrketest kiirusel 18 miili tunnis. Jalakäija test viiakse läbi kiirusel 25 miili tunnis," kirjeldab Vane.
Seega leiab spetsialist, et tegelikult iseenesest on BMW kindlasti ohutu ja hea auto, mida nii mõnegi riigi tippjuhid kasutavad ka näiteks esindusautona.
Vaata ka tabelist, millised populaarsematest automarkidest mullu enim liiklusõnnetusse sattusid:
MARK | KOKKU ARVEL | Õnnetuses osales | Juhi vanus väiksem kui 30 aastat | |
1. | VOLKSWAGEN | 83412 | 217 | 80 |
2. | FORD | 57030 | 135 | 41 |
3. | AUDI | 54303 | 139 | 63 |
4. | OPEL | 43443 | 70 | 16 |
5. | TOYOTA | 40603 | 93 | 25 |
6. | BMW | 37894 | 125 | 83 |
7. | MERCEDES-BENZ | 29761 | 92 | 27 |
8. | VOLVO | 24429 | 70 | 15 |
9. | HONDA | 23851 | 62 | 24 |
10. | MAZDA | 23197 | 62 | 18 |
11. | NISSAN | 21694 | 48 | 11 |
12. | VAZ | 17859 | 2 | 1 |
13. | PEUGEOT | 16736 | 45 | 12 |
14. | SKODA | 14139 | 51 | 17 |
15. | MITSUBISHI | 13882 | 27 | 8 |
16. | CITROEN | 12997 | 48 | 18 |
17. | RENAULT | 12577 | 36 | 11 |
18. | HYUNDAI | 10455 | 21 | 9 |
19. | CHRYSLER | 9688 | 20 | 10 |
20. | KIA | 8752 | 25 | 5 |