JUHTKIRI: Matrjoškakampaania on muu raiskamise kõrval köömes
Ettevõtluse Arendamise Sihtasutus kulutas 28 000 eurot, et reklaamida Eestit Venemaal. Kampaania üheks osaks olid videod, mis pidid ise sotsiaalmeedias levima ehk viraalseks muutuma ning võib öelda, et asi õnnestus - täna kõnelevad kampaaniast kõik. Tõsi, ilmselt mitte päris selles valguses, mida alguses ette kujutati.
Aga olgem ausad. Tegelikult on see 28 000 eurot köömes. Paar kuud tagasi pidi avalikkus taluma hoopis suuremat raiskamist, kui Tallinna linn plekkis kinni Keskerakonna valimiskampaaniat. Ajakirjandus suutis esialgu tuvastada 709 000 euro eest kulusid (näiteks reklaamikampaania „Tallinn aitab", rahvarinde kontserdituur, ajutine liuväli Lasnamäel jne), kuid hiljem tõusis see number veelgi kõrgemale.
Tegelikult on ka see number köömes. Eilses Eesti Päevalehes ütles ERRi juhatuse esimees Margus Allikmaa, et tal on ETV2 programmi tegemise jaoks vaja neli miljonit eurot. Tallinna Televisiooni eelarve oli sel aastal 2 980 000 eurot ning see kasvab järgmisel aastal.
Igaüks võib siit dubleerimise mõttetuse teemal edasi mõelda, liita ja lahutada. Aga sinna see jääb, sest Eesti on nii rikas riik, et võib kulutada maksumaksja raha kolmele telekanalile. Ja selle taustal - mis see 28 000 eurot siis ära ei ole?