Diiselrongiliikluse korraldamine selle aasta algusest on Elroni jaoks olnud karisid täis protsess, mis tõi palju kriitikat. Omaette mure on mitme Harjumaal asuva asula rahval, kelle kodukohas Tallinnast Narva ja Tartusse minevad diiselrongid enam ei peatu. Raasiku vallas puudutab see Kulli, Aruküla ja Raasiku peatustest peale tulevaid inimesi.

Elroni esialgne lubadus oli tekitada ümberistumise süsteem, mille kohaselt inimesed saavad istuda näiteks Arukülast elektrirongi ja Aegviidu peatusest saaksid nad omakorda istuda kas Tartu või Narva suunas mineva diiselrongi peale.

Tänasel kohtumisel pidid ka Elroni juht Andrus Ossip ja ettevõtte müügi- ja arendusjuht Norbert Kaareste tunnistama, et hommikul niimoodi Arukülast Tartusse ei saa, sest hommikune Tartu rong jõuab Aegviitu enne kui kõige esimene Arukülas peatuv elektrirong Aegviitu jõuab.

Ka õhtusel ajal oli probleeme, sest ooteaeg kahe rongi vahel oli liiga pikk.

„Kas te olete nõus ootama rongi 30 minutit? Saksamaal toimub ka linnalähirongidelt pikamaarongidele ümberistumine, aga mitte kusagil ei võta see üle 10 minuti, enamasti on aga viis minutit,“ küsis sama vanem mees pahaselt.

Kaareste nõustus, et praegune olukord pole kuigi hea, aga ta lubas, et kevadel kehtima hakkavas järgmises graafikus olukorda parandatakse ja ooteaeg Aegviidus väheneb. Ossip omakorda rahustas, et Aegviidus teist rongi oodates ei pea vihma ja külma käes õues ootama, vaid inimesed võivad jääda elektrirongi seniks, kuni diiselrong tuleb ja seejärel on vaja lihtsalt mõned sammud üle perrooni astuda. Ümberistumise aeg ei saa ka liiga lühike olla, sest kui üks rongi hilineb, läheb kogu graafik sassi.

Elron lubas elektrirongid ja diiselrongid paremini sünkrooni ajada, aga tegelikult panid paljud Arukülla kogunenud inimesed pahaks, miks ei saa paar Tartu rongi päevas ka Arukülas peatuda.

Kaareste vastas, et kaugemate maakondade inimesed küsivad omakorda vastu, miks on vaja peatuda kohtades nagu Aruküla ja on väga rahul sellega, et diiselrongid jõuavad mitme peatuse vahelejätmise tõttu kiiremini Tallinna. Kaugemate asulate inimestele on Tallinn lähemale toodud. Kuna riik maksab igale rongisõitja eurole omalt poolt kaks eurot dotatsiooniks juurde, on see kompromissi koht, kuidas rahuldada nii Raasiku valla kui kaugemate kohtade elanike soove. Kaareste leidis, et Aegviidus ümberistumisega variant on hea kompromiss.

Raasiku vallavanem Raivo Uukkivi märkis vestlust sisse juhatades muigega, et Ossip ja Kaareste ise ei tulnud kohtumisele mitte rongi, vaid autoga. Ossip vabandas neid välja sellega, et Kaareste oli just enne tulekut andnud Tallinna Televisioonile intervjuud ja seetõttu polnud rongiga tulekuks enam aega.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemana
Ükskõiksena
Kurvana
Vihasena