Lugeja küsib: miks sõidavad jalgratturid autoteel, kui rattatee on olemas?
Sellist nalja näeb mitu korda nädalas Tabasalu ja Vääna-Jõesuu vahelisel lõigul.
Andke andeks, et ma teie jalalihastele ei mõtle, aga see on eluohtlik, ja kurb on lõppude lõpuks autojuhist, kes teist üle sõidab ja seda vastutust kandma jääb.
Pidevalt on jalgratturite taga 40-60 autot kolonnis, sõitmas ühtlase kiirusega 30km/h. See ei ole normaalne.
Seda enam, et hetkel on suvi ja Vääna-Jõesuu rannas käib autodega väga palju inimesi, kes ehk ei ole sealsete ohutussaartega väga kursis jne, mis omakorda tekitab väga palju ohtlikke olukordi iga jumala minuti sees.
Ja ei päästaks seda ettevõtmist hetkel isegi seadusejärgne turvaauto panemine sinna ratturite selja taha, kuna antud teelõigu liiklustihedust see ei muuda.
Kommentaari annab Põhja prefektuuri liiklusjärelevalvekeskuse vanemkomissar Taavi Kirss:
Nii liiklusseadus kui ka hea liiklustava näeb ette, et sõiduteed peaksid jalgratturid kasutama siis, kui nad ei takista liiklust ega sea ohtu enda ega kaaskliiklejate elu ja tervist.
Kui ratturid ei soovi mingil põhjusel kasutada kergliiklusteed, siis on neil õigus sõita sõidutee ääres, võimalikult parempoolses servas. Kuigi rattasportlased kasutavad tihti maanteel sõitmiseks suurt osa ühest sõidurajast, peavad nad siiski tagama selle, et kolonnist saab ohutult ja takistusteta mööda sõita. Ratturite enda ohutuse tagamiseks on neil võimalus kasutada nii kolonni ees kui ka taga nn turvaautot.
Oluline on üksteisega arvestada. Kas siis valida sportimiseks väiksema liiklustihedusega teid, lasta sõidukeid endast mööda või mõelda välja veel mõne muu mooduse, et liiklus oleks sujuv ja turvaline kõikidele selles osalejatele.