Tele2 saatis arveid pool aastat valesse kohta ja andis siis kliendi inkassosse
Esimesel septembril võttis Delfi Rahva häälega ühendust 28-aastane Mark, kes oli nädal aega varem saanud inkassofirmalt kirja, kus nõuti, et tema ettevõte maksaks viivitamatult ära 344 euro ja 12 sendi suuruse võla. Võlanõude oli inkassofirmale loovutanud Tele2, mis oli alates mobiililepingu sõlmimisest saatnud kõik ettevõttele mõeldud arved valesse kohta.
"Aprillikuus sõlmisin oma ettevõtte nimel Tele2-ga ärikliendi lepingu, millega oli seotud ka järelmaksuga ostetud telefon. Lepingus oli kirjas mu Gmaili-aadress, kuhu soovisin saada arveid. Sama aadress on firma ametlik meiliaadress ka äriregistris. Olen Tele2 klient ka erakliendina ning ka need arved tulevad mul just sellele aadressile.
Juunikuus märkasin, et kuigi erakliendi arved on kenasti laekunud, pole postkastis ühtki ärikliendi lepinguga seotud arvet. Võtsin Tele2-ga ühendust ja ütlesin neile, et ma ei saa arveid maksta, sest mulle pole mitte ühtki saadetud. Klienditeenindaja soovitas mul otsida arveid rämpsposti kaustast. Seal neid polnud. Ka tagantjärele neid ei saadetud," seletas Mark.
Augusti lõpus sai Mark kirja ettevõttelt Creditreform OÜ. Kirjas teatati talle, et eelnimetatud ettevõtte ja Tele2 Eesti AS vahel on sõlmitud nõude loovutamise leping, mistõttu tal tuleb viivitamatult tasuda inkassofirmale 344 eurot ja 12 senti. Kirjas polnud absoluutselt mitte mingit infot selle kohta, kust kohast kõnealune summa tuleb ja millest see koosneb.
Lisaks sellele pandi järelmaksuga ostetud telefon n-ö musta nimekirja, mis tähendab sisuliselt, et seda ei saanud enam kasutada – ka teise operaatori SIM-kaardiga mitte.
Vahetult enne Delfi poole pöördumist käis Mark Tele2 Hobujaama kontoris, kus selgitas klienditeenindajale, et on nõus arve ära maksma, aga pole seda seni teinud, kuna talle pole mitte ühtki arvet kunagi saadetudki. Klienditeenindaja ütles, et selle probleemiga tuleb mehel nüüd inkassofirma poole pöörduda, sest see ei puutu enam neisse.
"Küsisin tema käest korduvalt, et kas midagi taolist pole tõesti kunagi varem juhtunud – et kas tõesti ei saa seda arusaamatust lahendada ilma inkassofirmata. Tema jäi endale kindlaks. Küsisin ka seda, kas ta oskab mind suunata mõne muu töötaja juurde, kellel on õigus niisuguseid probleeme klaarida. Ta soovitas kirjutada üldisel meiliaadressil info@tele2.ee, kuid nentis seejärel isegi, et vaevalt ma sealt abi saan," rääkis hämmeldunud mees.
Kliendi jutu järgi ei saatnud Tele2 ligi poole aasta jooksul talle ka ühtki SMS-i, mis oleks tuletanud meelde, et arve on maksmata, või teatanud lepingu ühepoolsest lõpetamisest võlgnevuse tõttu.
2. septembril pärisime Tele2 käest aru, kuidas on võimalik, et inimene, kes on omal algatusel teatanud, et ta ei saa arveid kätte, antakse inkassosse ning talle ei vaevuta isegi seletama, mille eest ta täpselt võlgu on.
3. septembri hommikul haaras Mark heliseva kõnetoru. Helistati Tele2-st ja öeldi, et kui ta on nõus kogu telefoni hinna korraga ära maksma, siis võetakse asi inkassost tagasi. Mees polnud sellega loomulikult nõus – oli ta ju telefoni ostnud järelmaksuga ning oli kogu aeg soovinud esialgset kokkulepet täita.
Lubati asja uurida ja tagasi helistada. Natukese aja pärast helistatigi. Vabandati, tunnistati oma viga, lubati, et asi võetakse inkassost tagasi ja telefon mustast nimekirjast maha ning septembrist alustatakse vanadel tingimustel uut lepingut, mille esimene arve saabub oktoobris.
4. septembril teatas Tele2 Eesti kommunikatsioonijuht Hans Saarvelt: "Antud küsimus on lahendatud. Saime kliendiga kokkuleppele ja läheme sõbralikult edasi. Teenindaja eksimuse tõttu saatsime kliendile paberarved ja meeldetuletused aadressile, mis klient oli lepingul registreerinud. Antud postkastile kliendil endal aga pidev juurdepääs puudus ning seega ei olnud ta teadlik tekkinud võlgnevusest. Võtsime nõude inkassost tagasi ja saadame edaspidi arved tema soovitud e-postile."