Mis asi on bussijaama kassast ostetud pileti hinnale lisandunud teenustasu?
"Kas see pannakse nüüd igale poole otsa ja sellega tuleb arvestada nagu kelnerile jootraha jätmisega? Oli aeg, mil kassast oli piletit odavam osta kui bussijuhi käest... Millise maksuliigiga nüüd ikkagi tegemist on?" tahab lugeja teada.
Selgitab bussipiletite müüki korraldava aktsiaseltsi T grupp peaadministraator Kristiina Keelmann:
"Esimesest aprillist rakendub Tallinna ja Tartu bussijaama kassadest ostetud piletitele 10 eurosendi suurune ostukorvipõhine teenustasu.
Teenustasu kehtestamise vajadus oli tingitud ühelt poolt sellest, et kassatehingud on elektroonilistest tehingutest kulukamad, kuna nendega kaasnevad tööjõukulud ja rahakäitlemistasud. Teisalt eelistab aina enam inimesi kindlustada koha bussis ostes pileti mugavalt internetist, mistõttu on kassade koormus langenud ning lahtiolekuaegade püsivana hoidmine nõuab kulude vaatepunktist katteallikat.
Alternatiivina on kõigil Tallinna ja Tartu bussijaama klientidel võimalik soetada pileteid teenustasuta piletimüügiautomaatidest. Piletimüügiautomaate puudutavate küsimuste korral on kliendil alati võimalik pöörduda meie teenindajate poole, kes teda vajadusel abistavad. Samuti on võimalik teenustasuta piletiost meie veebipoest www.tpilet.ee.
Müügikanalipõhine teenustasu on tavapärane ka teistes sektorites nagu pangandus või reisiteenused. Meie kliendid on teenustasu rakendumise tagamaid mõistnud ning soovi korral soetanud pileti iseteenindusautomaadist. Jätkuvalt on teenustasuta võimalik kassast soetada tasuta pileteid eelkooliealistele lastele ja erivajadustega inimestele," kinnitab Keelmann.