Südamlik tegu: traagilises avariis hukkunud Indrek Paavle sõbrad sõidavad saatusliku rattaringi lõpuni
Hiljuti traagilises avariis hukkunud ajaloolase Indrek Paavle sõbrad korraldavad südamliku aktsiooni ning kutsuvad kõiki rattahuvilisi endaga kaasa lõpetama ringi, mis nende heal sõbral paraku kahjuks lõpuni sõitmata jäi.
"27. aprill 2015 oli päikseline ja soe. Parim päev, et võtta kuuri alt jalgratas ja minna maanteele kilomeetreid mõõtma. Täpselt seda tegi ka meie sõber Indrek Paavle. Ta tahtis sõita 60 km Tartu–Pangodi–Peedu–Tartu ringi, sest alla 60 km jaoks ei olnud tema arust mõtet ratast välja ajada. Paraku jäi see ring pooleli, nagu ka Indreku elu. Tagant tulnud kaubik paiskas Indreku Kiisa mäel põllule, kus ta suri. Meie peame siit edasi minema. Parim mida saame selles aruta tragöödias teha, on midagi õppida. Me kõik koos," kirjutab üks Paavle sõber Facebooki loodud ürituse seinale.
Kuna kurvast päevast on neil päevil möödumas üks kuu, siis sel puhul korraldavad Paavle sõbrad 26. mail rattasõidu, kus võetakse ette seesama ring, mida Indrek sõitma läks. Neile, kellele 60 km on liiga pikk maa on ka mõeldud: sealsamas Kiisa mäel ootab transport, millega saab Tartusse tagasi.
"Eesmärk on juhtida tähelepanu maanteel jalgrattaga liiklemise ohutusele. Tahame, et kõik mõtleks veelkord sellele, et auto ja jalgratturi kokkupõrkes on tulemus enamasti traagiline. Inimesed ei ole pahad ega autod ole halvad. Pea kõik oleme ju nii jalakäijad, autojuhid kui jalgratturid ja kõigis neis rollides eelkõige inimesed, kes teevad vigu. Kuid roolis tehtud vead on teistele valusamad. Jalgratturil ei ole ümber kaitsvat metallkonstruktsiooni," põhjendavad korraldajad aktsiooni eesmärki.
Paavlet mälestav sõit algab 26. mail kell 18:00 Tartu Raekoja platsilt ja lõpeb sealsamas.
Esimesed 20 km sõidetakse grupis kõik koos Kiisa mäele. Sellel lõigul on tempo aeglasem, sest on ka kindlasti inimesi, kes sõidavad rattaga enamasti linnas ja rahulikult. Ka rattapark on ilmselt mitmekesine. Alates Kiisa mäest (ca. 20 km) tõstetakse veidi tempot ja antakse viimane lihv lähenevaks Tartu rattaralliks valmistumisele.
Üritusele tulevad appi tulevad ka politsei ja klubi Tartu Maraton. Liikluspolitsei paneb välja saateauto, kes sõidab grupi järel ja turvab. Klubi Tartu Maraton organiseerib mootorratastel turvajad, kes sõidavad vilkuritega ees ja annavad autojuhtidele märku lähenevast ratturite grupist. Loomulikult peavad kõigil sõitjatel olema kiivrid.