Venemaa nõuab Ukrainalt raha lendude eest, millega viidi välja Janukovõtši varandust ja toodi sisse varustust eriüksusele
Ukraina jõustruktuurid ei ole maksnud Venemaale arvet sõjaväe transpordilennuki salajaste reiside eest Maidani sündmuste ajal. Vene väljaande Gazeta.ru allikate andmetel võis lennuk viia Ukrainast Venemaale endise presidendi Viktor Janukovõtši kaaskondlaste vara ning Venemaalt Ukrainasse „erivahendeid“ eriüksusele Berkut.
Mõlemas riigis olid reisid salastatud, kirjutab Gazeta.ru.
Kohtumenetlus algas 2014. aasta 2. oktoobril, kui Venemaa riiklik korporatsioon OrVD (Organizatsija Vozdušnogo Dviženija – õhuliikluse organisatsioon, mis allub Rosaviatsijale) pöördus Moskva arbitraažikohtusse nõudmisega nõuda välja tasu Ukraina siseministeeriumi sisevägede lennuväe sõjaväeosa nr 2269 lennuki juhtimise eest Venemaa territooriumi kohal.
Avalikult kättesaadavast hagist selgub, et 2010. aasta septembris sõlmisid Rosaviatsija ja kostja kokkuleppe lennunavigatsiooni teenuste osutamise kohta Venemaa õhuruumis. Selle alusel korraldas OrVD 2014. aasta veebruaris lennuki juhtimist Vene lennuväljadele ja tagasi. Osutatud teenuste maksumus oli 29 347 rubla ja 21 kopikat (472 eurot).
Kohus mõistis Ukraina sisevägede sõjaväeosalt nr 2269 välja summa 30 396 rubla ja 37 kopikat (489 eurot), lisades muu hulgas 2000 rubla kohtukuludeks.
Ukraina esindajad kohtusse ei ilmunud. Gazeta.ru allika sõnul võidakse võlg sisse nõuda rahvusvaheliste õigusinstitutsioonide kaudu.
Gazeta.ru andmetel lendas transpordilennuk An-26 Venemaale 2014. aasta 19. veebruaril. Ukraina meedia andmetel algas samal päeval vara evakueerimine Janukovõtši Mežõgirja residentsist. Lennundusringkondade allikas oletab, et lennuki laadungiks võisid olla mööbel, maalid ja väärisesemed.
Vene jõustruktuuride allikad väitsid aga, et lennuk lendas Venemaale tühjalt, kuid Venemaalt viidi Ukrainasse erivahendeid: kummikuule ja šokigranaate meeleavaldajate laialiajamiseks ning muud varustust eriüksuslastele. OrVD allikas ütles, et teiste riikide jõustruktuuride lennud kooskõlastatakse mitmete ametkondadega, sealhulgas föderaalse julgeolekuteenistuse (FSB) ja kaitseministeeriumiga, mis võtab tavaliselt mitu päeva aega. Seekord lahendati kõik aga loetud tundidega.