Delfi lugeja kohtas velotaksosid Viru tänaval, kus need õhtul kella kaheksa paiku võidu sõitsid.

Teine Delfi lugeja märkas kaht kolmerattalist jalgratast eile õhtul Raekoja platsil, kus nende juhid turiste oodates aega parajaks tegid. Kui seaduskuulekas linnakodanik helistas linnavalitsuse abitelefonile, siis soovitatid tal politsei poole pöörduda.

Enam kui kümme aastat kestnud võitluse järel keelas Tallinn augustis vanalinnas kolmerattaliste jalgrataste liikumise. Põhjus on lihtne: kevadest sügiseni hõlmavad välikohvikud suure osa vanalinna avalikust ruumist ning on vaja tagada jalakäijate ohutus vanalinna kitsastel tänavatel.

Liiklusseaduse järgi on kolmerattalised jalgrattad, millega osutatakse reisijateveoteenust, käsitletavad jalgratastena. Täna liiklevad jalgratastega sõiduteenust pakkuvad ettevõtjad vanalinnas suures mahus aladel, kus linn on seadnud erinevate õigusaktidega piirangud nii autoliikluse, reklaami kui kaubanduse osas. Jalgrattaga tasulise sõiduteenuse osutamist seevastu ei reguleeri veel ükski õigusakt.

Linnavalitsuse kinnitusel rikuvad velotaksojuhid erinevaid õigusakte ning kõikvõimalikul moel kauplemise head tava - näiteks kannavad kooskõlastamata reklaame -, aga ka seavad vale sõidukiirusega ohtu inimeste elu ja tervise ning tekitavad ummikuid Samuti on nende parkimine juhuslik ning korrapäratu. "Kui Raekoja platsil on tavataksode parkimine keelatud, pargivad kolmerattalised jalgrattad, millega osutatakse reisijateveoteenust, seal samas kümnete kaupa, takistades nii inimeste liikumist," seisab linna teates. Samuti on linna hinnangul paljude velotaksode väljanägemine vanalinna sobimatu. Lisaks ei tohi liiklusseaduse järgi jalgratas olla laiem kui 125 cm, samas on paljud neist 160 cm laiused.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemalt
Ükskõikselt
Kurvana
Vihasena