FOTOD: Trollid sõidavad täna viimast päeva Õismäele
Kui kolme aasta eest suleti trolliliin number 2, siis homsest ehk 1. jaanuarist 2016 lõpetavad sõitmise 6. ja 7. liini trollid ja Väike-Õismäe elanikke hakkavad teenindama bussiliinid 42 ja 43.
Seoses Haabersti ringristmiku ja Paldiski maantee lõigu rekonstrueerimisega 2016. aastal ei saa trollibussid enam 6. ja 7. liinil sõita, mistõttu asendatakse need bussidega. Uutel liinidel veavad inimesi uhiuued Volvo 7900 hübriidbussid, teatas Tallinna linnatranspordi AS.
Suletava 6. trolliliini Väike-Õismäe – Kaubamaja asemel alustab 1. jaanuarist tööd hübriidbussiliin 42, mille marsruut ühtib endise trolliliiniga. 7. trolliliini Väike-Õismäe – Balti jaam asemele tuleb hübriidbussiliin 43, mille marsruut langeb samuti kokku endise trolliliiniga. Kõik peatused jäävad samaks.
„Hübriidbussid hakkavad sõitma trollidega võrreldes tihedama graafikuga, intervall läheb kolmandiku võrra tihedamaks. Kui näiteks 6. trolliliinil oli intervall 9–12 minutit, siis hübriidbusside puhul hakkab see olema 6–7 minutit,“ ütles Tallinna linnatranspordi AS-i juhatuse esimees Enno Tamm.
42. ja 43. hübriidbussiliini sõiduplaanid on üleval nii Tallinna linna kui Tallinna linnatranspordi AS-i kodulehel.
Trolliliiklus Tallinnas hakkab tasapisi hääbuma – järgnevate aastate jooksul saadetakse vanema põlvkonna trollid romulasse ja nende koha võtavad üle moodsad hübriidbussid.
Tamm selgitas paari nädala eest, et vanad "sarvelised" asendatakse järgneva 1,5 aasta jooksul uuel tehnoloogial töötavate masinatega. Solarise kaubamärgi trollid aga värvitakse, vahetatakse välja aknad ja istmed ning vajadusel tehakse mootoritele kapitaalremont.
Tallinna linnavolikogu IRLi fraktsiooni liikme Kaido Kuke sõnul on Tallinna linnavalitsuse plaan sulgeda järjekordsed trolliliinid lühinägelik samm, mis töötab vastu linna rohelise pealinna ambitsioonidele.
Kuke sõnul on linna peamine argument trollide kaotamiseks nende kõrge maksumus. „Tõepoolest, trollid on bussidest küll ligi kaks korda kallimad, kuid samas on trolli eluiga bussi omast ligi kaks korda pikem. See, et uute trollide soetamiseks pole linnal vahendeid, on tasuta ühistranspordi esimene kibe vili,“ lisas Kukk.