Tallinna finantsdirektor loomaaia krediitkaardist: kuidas on see võimalik, et ainult ühel asutusel tekivad kiireloomulised etteplaneerimata kulutused?
Aastaid Tallinna loomaia direktori Mati Kaalu käsutuses olnud krediitkaardi sulgemise kohta ütles teenekas direktor, et linna ametnikke ei huvita, kui head tulemust loomaaed näitab, neid huvitab üksnes bürokraatlik protseduur, kirjutab tänane Äripäev.
Kendra sõnul analüüsis Tallinna finantsteenistus Tallinna loomaaia direktori käsutusse antud krediitkaardi kasutust ja kuigi nad tõdesid, et kulutused olid loomaaia tegevuseks vajalikud, ent mitte tehtud õiget kanalit pidi, siis soovitakse veebruari jooksul sulgeda viiest linna organisatsioonis kasutusel olevast krediitkaardist kolm, sealhulgas ka loomaaia direktori oma.
"Tallinna linnal on 279 asutust ja kuidas see on võimalik, et ainult ühel asutusel tekivad kiireloomulised kulutused, mida ei ole võimalik pikaajalise staažiga asutuse juhil ette planeerida?" küsis Kendra.
"Loomaaial on võimalus oma tegevusi ette planeerida," jätkas Kendra, "ei saa olla nii, et ühel asutusel kogu linnaorganisatsioonis on tohutu ettenägematu elutoiming ja nad peavad pidevalt operatiivselt reageerima. Operatiivseks reageerimiseks on meil selleks sõlmitud tarnijatega lepingud ja kõik asutuste hüvanguks on tehtud. Lihtsalt tuleks huvi tunda, kuidas need korrad linnas on, ja tuleks nendest juhinduda," oli Kendra selge sõnum.
Kendra leiab, et välislähetusel käimist on kindlasti võimalik ette planeerida ja oma majutusi ning lennukipileteid osta ettenähtud kanaleid pidi. "Samamoodi, ega siis K-Rautaga, andke andeks, on linnal sõlmitud tsentraalselt leping, mis võimaldab linnaasutustel sealt kaupu võtta ja kuu lõpus saada koondarve. Selleks ei ole vaja kasutada kindlasti krediitkaarti. Linnas on ka oma korrad, et kui asutus midagi soovib osta, tuleb selleks võtta kolm pakkumist, leida odavaim pakkuja ja siis sealt teha tellimus, kenasti saada arve ja ära maksta," selgitas Tallinna finantsdirektor.
Krediitkaardi mõte on Kendra kinnitusel olnud siiski eelkõige loomaia puhul see, et nad saaksid veebipoest osta endale vajalikku erialakirjandust ja tellida spetsiifilist loomasööta, mitte käia ostlemas Photopointis, Home4you’s või K-Rauta poes.
Küsimusele, kuidas lahendada see probleem, et loomaaed saaks erialast kirjandust või spetsiifilist loomasööta osta, vastas Kendra: "Selleks on olemas täiesti sarnaseid lahendusi olemas, mida oleme rakendanud ka teiste linnaasutuste puhul. Näiteks Tallinna Filharmoonias, kus samamoodi makstakse erinevate nootide jms vajaliku eest, avatakse selleks ühekordset laadi krediitkaart, mis on veebipõhine ja mis on olemas SEB-s."
Finantsdirektori sõnul on kõiki asutusi teavitatud, et selline võimalus on olemas, ja ta arvas, et tulevikus rakendataksegi seda võimalust ka loomaaia puhul. "Ehk et midagi ei jää ostmata, kõik vajalikud asjad saavad tehtud ja üleüldse selliste hangete ja tsentraalsete lepingute sõlmimise eest Tallinna linnas vastutab haldusteenistus. Nad on kõiki linnaasutusi teavitanud, missuguste kauplejate juurest on võimalus kaupu saada koondarve alusel," märkis Kendra.
Tallinnas on üldse kokku kasutusel viis krediitkaarti ja ühtegi ei ole ei linnavalitsuse liikmetel ega volikogul, vaid need on väga spetsiifilises kasutuses.
Finantsteenistus uuris eelmise kalendriaasta krediitkaartide kasutust, mille põhjal leiti, et tegelikkuses ei ole neist kolme enam mõistlik pidada. "Ühe kaardi puhul oli selge, et kogu aasta jooksul oli kaardiga tehtud üks tehing," tõi Kendra näite.