Kuidas sai seitsme kannatanuga õnnetuse põhjustanud bussijuhil mitte olla sõiduauto juhtimisõigust?
Praegu kehtivate seaduste järgi ei ole võimalik ilma B-kategooria luba omamata bussijuhile vajalikku D-kategooria luba taotleda, nõukogude ajal aga sellist nõuet polnud.
„Hetkel kehtiva õigusruumi kohaselt saab isik taotleda bussi (D-kategooria auto) juhtimisõigust siis, kui tal on olemas vähemalt 2 aastat B-kategooria juhiluba (esmane juhiluba ei lähe siin arvesse) ning vanust peab olema vähemalt 24 aastat,“ selgitas maanteeameti eksamiosakonna juhataja Toivo Kangur.
Ent Stanislav sai bussijuhiks ilmselt ajal, mil seadus oli teistsugune. „Aastaid tagasi, nii-öelda Vene ajal oli võimalik D-kategooria auto (bussi) juhtimisõigust taotleda ka ilma B-kategooriat omamata, samuti oli võimalik taotleda ka ainult C-kategooria auto juhtimisõigust ilma B-kategooria juhiluba eelnevalt omamata ning ka CE-kategooria autorongi juhtimisõigust,“ täpsustas Kangur.
Seega, kui isikule on sellise kategooria (näiteks D) juhtimisõigus kunagi antud ning ta on vahepeal oma juhiloa õigeaegselt vahetanud ning ka terviseseisund vastab nõuetele, siis kehtib tal bussi juhtimise õigus tänaseni.
14. märtsil sõitis Tallinnas Õismäe tee 113 juures joobes ja juhtimisõiguseta 63-aastane mees bussiootepaviljoni. Kokku sai vigastada seitse inimest, kellest viis viidi haiglasse, kaks lubati kodusele ravile. Roolis olnud 63-aastasel Stanislavil mõõdeti 1,5-promillise joove.
Mees on kutseline bussijuht. Õnnetuse hetkel oli mees B-kategooria mootorsõiduki roolis, mille juhtimisõigus tal puudub. Meest on tabatud ka varasematelt liiklusrikkumistelt, eelmisel aastal põhjustas ta sama sõidukiga liiklusõnnetuse. B-kategooria juhiluba pole tal registri algusest (1995. aastast) kunagi olnud.