EgyptAir lennuki pardal täheldati vahetult enne allakukkumist suitsu ja kuumust
Vahemere kohal alla kukkunud EgyptAir reisilennuki pardal oli vahetult enne allakukkumist mitu suitsuhäiret, vahendab lennundusportaal Aviation Herald.
Airbus-320 saatis lennukite ja maapealsete teenistuste vahelise teavitussüsteemi ACARS kaudu häire suitsust lennuki tualettruumis ja elektrisüsteemis kõigest mõni minut enne õhusõiduki radaritelt kadumist.
Ühtlasi täheldas ACARS-i süsteem ebatavalist kuumust kaaspiloodi akna lähedal. „Põleng pidi sel juhul olema kokpiti lähedal,“ kommenteeris CNNi lennundusanalüütik David Soucie Aviation Heraldi informatsiooni.
Sellegipoolest ei saa teha automaatselt järeldust, et see oli põhjuseks, miks lennuk alla kukkus. Soucie luges võimalike selgitustena ette tehnilise rikke, lühiühenduse ja süüteseadeldise pardal.
Ametlikult ei ole informatsioon kinnitust saanud, kuid ajakirjandusse jõudis see kolmest erinevast usaldusväärsest allikast, märgib BBC News.
Rahvusvahelise lennuturvalisuse ajakirja toimetaja Philip Baum ütles BBC vahendusel, et tehnilist riket ei saa seega välistada. „Kõigepealt täheldati suitsu tualettruumis, seejärel kokpiti lähedal, ja mõne minuti pärast lülitasid lennuki süsteemud end välja. Nii et see juba viitab, et tõenäoliselt ei olnud tegu kaaperdamisega, mäsuga kokpitis, vaid pigem põlenguga pardal,“ märkis ta.
„Aga kas tegu oli tehnilise põlengu, elektrilühise või pommiga, seda me ei tea,“ lisas Baum.
EgyptAiri lennuk, mis oli teel Pariisist Kairosse, kadus neljapäeval Vahemere kohal radaritelt. Egiptuse merevägi teatas reedel lennuki vraki leidmisest.
Lend MS804 lahkus Charles de Gaulle'i lennujaamast kolmapäeval kell 23.09 ja pidi maanduma Kairo lennuväljal neljapäeval kell 3.15 kohaliku aja järgi. Radariekraanilt kadus lennuk kell 2.45 Kairo
aja järgi.
Lennuk kadus umbes 16 kilomeetrit pärast Egiptuse õhuruumi sisenemist.
Lennufirma teatel oli pardal 56 reisijat (nende seas üks laps ja kaks imikut) ning kolm turvatöötajat ja seitse meeskonnaliiget. Kokku siis seega 66 inimest.
Pilootide kohta ütles lennufirma, et kaptenil oli kokku tehtud 6275 lennutundi, millest 2101 tundi lennatud Airbus 320-ga. Kaaspiloodil oli tunde vastavalt 2766 ja 2003.