Avamisel osalesid Tallinna linnapea ülesannetes abilinnapea Taavi Aas, Tallinna Kommunaalameti, projekteerijate ning ehitajate esindajad.

Taavi Aas tänas projekteerijaid ja ehitajaid tehtu eest ning lisas, et tänusõnu on väärt ka kohalikud elanikud, kes betoontee ehitamise kohati mürarohke protsessi rahulikult välja kannatasid. „Juba aastaid tagasi arutasime linnavalitsuses, et tuleks uusi teekatete lahendusi katsetada ja tänaseks on algus tehtud. Nüüd tuleb järgneva viie aasta jooksul betoonkattega tee katseperiood ja siis selgub, kuidas edasi minna.“

Betoontee katselõik koosneb kahest osast – asfaltbetoonkatendiga lõigust ning betoonkatendiga lõigust. Betoontee katselõik rajati 230-meetrisel lõigul 25 cm paksuse betoonkattega ja 310-meetrisel lõigul 20 cm paksuse betoonkattega, mis kaeti 5 cm asfaltbetoonist kulumiskihiga.

Betooni mahumuutused kompenseeritakse kahanemisvuukidega, mis on lõigatud betooni iga 4,5 meetri tagant. Koormuste ülekandmiseks kasutatakse põikvuugis plastiga kaetud siledaid terasvardaid ja pikivuugis profiilterasest ankruid. Vuugid täideti kummiprofiilidega ja silikoonmastiksiga. Puhta betoonpinnaga sõidutee pind teemantlihviti.

Taavi Aas tänas projekteerijaid ja ehitajaid tehtu eest ning lisas, et tänusõnu on väärt ka kohalikud elanikud, kes betoontee ehitamise kohati mürarohke protsessi rahulikult välja kannatasid. „Juba aastaid tagasi arutasime linnavalitsuses, et tuleks uusi teekatete lahendusi katsetada ja tänaseks on algus tehtud. Nüüd tuleb järgneva viie aasta jooksul betoonkattega tee katseperiood ja siis selgub, kuidas edasi minna.“

Tee-ehitusobjekti peatöövõtja oli Lemminkäinen Eesti AS. Teelõigu eksperimentaalset betoonosa ehitas saksa alltöövõtja Beton Technik.
Projekti koostas G.E.O Grupp OÜ.

Ehitustööde lepinguline kogumaksumus on 1,9 miljonit eurot.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemana
Ükskõiksena
Kurvana
Vihasena