Lugeja väiksemas linnas sõidueksami tegemisest: tulemusena ei kao ju mitte ainult eksamineerija töökoht, vaid oluliselt rohkem
"Õudne ikka, mis järjekordne pauk elule väljaspool Tallinn-Tartu-Pärnu-Narvat," kommenteerib lugeja tänases Päevalehes ilmunud artikli kohta, mis käsitleb Maanteeameti uut plaani taandada sõidueksamite tegemine suurlinnadesse.
Selline regionaalne taandarendamine, et lase aga olla. Tulemusena ei kao ju mitte ainult eksamineerija töökoht, vaid oluliselt rohkem. Näiteks Põlva autokoolid ja nii üle Eesti ka mujal väiksemates kohtades, kaotavad ju kliente, sest neis õppimine muutub kallimaks ja ebamugavamaks kui eksamisõitu kusagil mujal peab harjutama ja sooritama.
Nii mõnigi sõiduõpetaja, aga ka autokooli sekretär ja omanik peab taas kord püksirihma pingule tõmbama. Riik ei vaata oma samme absoluutselt laiemas plaanis. Alles viis RMK suure koondamise läbi, mitmed metsanduse läbi ja lõhki tundjad ja teadjad jäid oma tööst ilma või sunniti tööle 30 km kaugemale. Jälle väikses kohas töökoht vähem, aga see tähendab ju ka, et seal koolis mõni laps vähem ja poes mõni klient vähem jne.
Miks Eesti inimesed valivad omale sellise esindajatekoja, kes meie maaeluga niiviisi teevad ja oma otsuste laiemat mõju ei oska näha Pealegi, kus on statistika, mis näitaks, et väikekohtade autokoolide lõpetanud rohkem liiklusõnnetusi põhjustavad? Tegin load 2002. a. Kuressaares, kusjuures eksam oli väga range, esimesel korral kukkusin hirmust läbi, teisel korral õnnestus ja hakkasin alles paari kuu pärast sõitma ja siis kohe Tallinnas.
Ma pole siiani ühtki avariid põhjustanud ja sõitnud olen ka Tallinna liiklusest kordi närvilisemates ja tempokama liiklusega Lõuna-Euroopa linnades. Aastas sõidan umbes 30000 km.