Tallinna Linnatranspordi AS alustab läbirääkimisi KT-4 veeremi baasil kuue retrotrammi ehitamiseks väljakuulutatud riigihankele ainsana ühispakkumisega kvalifitseerunud AS Ühinenud depood ja Inekon Grupiga, teatas Raepress.

TLT ASi juhatuse esimehe Enno Tamme sõnul näitab fakt, et Kadriorgu viivale 3. liinile ajaloolise välimusega retrotrammide toomiseks korraldatud riigihankele laekus vaid üks pakkumine, kui keerulise ja komplitseeritud ülesandega on tegemist.

„Riigihankes seadsime nii trammide välimusele kui tehnika turvalisusele kõrged nõudmised, millega hakkamasaamiseks on tarvis kogemustepagasit ja innovatiivset mõtlemist,“ selgitas Tamm. „On heameel tõdeda, et Tallinnas leidub ettevõte, kes suudab taolise komplitseeritud ülesandega toime tulla. Nii anname tööd oma inimestele ja ka investeeritud summad jäävad koju, mis on omamaise tööstuse turgutamiseks äärmiselt oluline,“ lisas Tamm.

TLT AS Trammiliiklusteenistuse direktor Andres Vään ütles, et 2017. aasta augustis Kadrioru liini teenindama hakkavad trammid meenutavad välimuselt läinud sajandi kolmekümnendail Tallinnas sõitnud tramme, ent tehnika ja ohutuse osas vastavad need kaasaja nõuetele.

Piltidel on 1930. aastatest pärit tramm, mis TLT avalike suhete spetsialisti Ivo Parbuse kinnitusel on ka praegu pidulikel juhtudel võimeline sõitma. Tellitavad trammid on sellega võrreldes aga vastavalt alusvankri parameetritele pikemad, nii et neisse mahub ka rohkem reisijaid.

Algavate läbirääkimiste käigus täpsustatakse hanke tingimusi ja fikseeritakse renoveeritud trammide lõplik hind.

1930. aastatest pärit tramm

Tallinna tramminduses on viimastel aastatel puhumas värsked tuuled. Praegu sõidab linnas 20 modernset CAF Urbos trammi. Oma jõududega on TLT AS renoveerinud kuus KT-4 trammi. Tšehhis läbivad lähiajal noorenduskuuri veel 2 KT-4 ja 12 KT-6 trammi.

Täielikult on renoveeritud 3. ja 4. liini rööbastee. Järgmise aasta lõpuks on täies mahus uuendatud ka Kopli-suunaline trammitee ning ühendatud trammivõrguga lennujaam. Tallinna rööbastranspordi uuendusele kulub üle saja miljoni euro.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemalt
Ükskõikselt
Kurvana
Vihasena