Käimasoleva kriminaalmenetluse tõttu ei saa maanteeameti esindaja hetkel konkreetsele liiklusõnnetusele hinnanguid anda. "Järeldused saame teha siis, kui raskete liiklusõnnetuste uurimise komisjon selle kohta enda kokkuvõtte esitab," kommenteeris maanteeameti liiklusohutuse osakonna juhataja Erik Ernits.

Ernits selgitas, et ükski taristuga seotud probleem ei saa olla selline, mis selgitaks või vabandaks kiiruse ületamist ligi kolm korda. "Kiirusega 140 km/h vastu puud sõites on ellujäämisvõimalus olematu ka tänapäeva kõige turvalisemas autos ja turvavarustust kasutades," märkis Ernits kokkuvõtteks.

Põhja prefektuuri liiklusjärelevalvekeskuse juhi Hannes Kullamäe sõnul
olid teeolud õnnetuse hetkel head – teelõik oli valgustatud ja ei olnud libe.

"Kiiresti sõitmine kaasaegse autoga ei vaja oskusi, kuid tõelisi oskusi nõuab auto kontrollimine ning selle päriselt juhtimine. Kujutelm võimust auto üle on kerge tekkima ja vähese kogemuse tõttu ei tunne noored juhid hirmu ega näe ohtu," ütles Kullamäe.

"Suurendades kiirust kaks korda, suureneb pidurdusteekond neli korda. Füüsikaseaduse eest ei kaitse ka tugevaim raud, õnnetusest alles jäänud autovrakk on kurb meenutus sellest. Head lapsevanemad, rääkige oma esimesi sõite alustavatele lastele üle lihtsad põhitõed, mis kehtivad autoroolis. Kui mingil põhjusel väljub rool juhi kontrolliva käe alt, on liiga hilja."

Vaata auto kihutusteekonda aerofotolt:

Teisipäeva öösel kella 00.15 ajal tuli teade liiklusõnnetusest Tallinnas Pärnamäe teel. Esialgsetel andmetel liikus sõiduauto Audi A4 Iru silla poolt Viimsi suunas, kui kaotas juhitavuse ning paiskus Pärnamäe teel Äigrumäe bussipeatuse juures paremalt poolt teelt välja vastu puud. Sõidukit juhtis 18-aastane juhtimisõigusega noormees, sõidukis viibisid kaasreisijatena 18-aastane ja 19-aastane noormees, kes kõik hukkusid sündmuskohal. Kõikidel reisijatel olid kinnitatud turvavööd. Hukkunud olid Viimsi keskkooli abituriendid.

Jaga
Kommentaarid