ÕNNETU JUHTUM: bussijuht kihutas lastega emast mööda, põhjenduseks nähvamine, et tema asi pole vahtida inimesi
Eelmisel nädalal kirjutas üks lapsevanem üsna mõtlemapaneva loo Märgatud: TARTUS's gruppi. Nimelt ei märganud bussijuht last emaga peale võtta ja sõitis neist lihtsalt mööda. Mis aga edasi juhtus, oli veelgi kurvem.
Eelmise teisipäeva õhtul 18.38 pidi peatuma Tartus, Autokeskuse bussipeatuses number 6 buss, suunaga Lõunakeskusesse. "Nägime, et buss sõitis meie suunas ja võtsime sammu juba tee äärde, et peale astuda, aga buss sõitis suure hooga meist mööda. Ta ei veendunud hetkekski, kas keegi üldse peatuses istub või selle ees seisab," alustas juhtunu läbielanud naine loo algusest.
"Seisime paviljoni ees, bussijuhile märgatavas kohas, nõuetekohaselt ka helkuritega (sealjuures ohtrate helkurdetailidega varustatult), seega meie mittemärkamine pidi olema võimatu. Paar hoonet edasi märkasin, et buss peatus äkitselt ja lasi kellegi maha ning seejärel jätkas oma teekonda. Eeldan ise, et bussijuht lihtsalt unustas peatuse ära, siis oleks ta ju võinud teha tagasipöörde ja veenduda selles," kirjeldas naine.
"Kuna jäime maha, siis tellisin kiirelt kaardimaksega takso ja sõitsime lõpp-peatusesse bussile järele. Olgu mainitud, et lõpp-peatusesse oli nagunii asja. Palusin siis taksost kaardimakse kohta tõendava tšeki ja läksin sellega ning koos oma kahe väikese eelkooliealise lapsega bussijuhi juurde," oli ema tol hetkel nördinud ja soovis saada selgitust.
"Koputasin bussijuhi uksele ja bussijuht avas esiukse. Palusin bussijuhilt selgitust, et miks ta ei peatunud Autokeskuse peatuses. Tema nähvas, et tema ei näinud ja tema asi pole vahtida inimesi, vaid jälgida liiklust. Siis sain ma kurjaks, kuna ta isegi ei vabandanud ja andsin talle senditasku juurde, mis temast paremat kätt on, tšeki taksoarve kohta ja nõudsin, et ta selle kompenseeriks. Selle peale tõusis bussijuht väga äkitselt püsti ja lõi tohutu pauguga selle turvaääre vms, mis temast paremat kätt on, eest ja suundus minu poole."
"Kuna lapsed hakkasid kohutavalt nutma ja karjuma, tõmbus mees veidi tagasi. Aga siis nägin, kuidas bussijuht üritas hakata kiiresti bussi ukse sulgemise nuppu vajutama ja üritas sihilikult mind uste vahele kinni jätta. Kuna sain uksest sissepoole, siis hakkas karjuma ja solvama mind, võttis vihaga rahakoti välja ja viskas mulle viie eurose senditasku juurde. Sealjuures ähvardas, et kutsub politsei," oli naine tol hetkel sõnatu.
"Kui palusin, et ta seda teeks, siis jättis ta selle tegemata. Astusin seejärel bussist välja ja tema viimased sõnad olid, et tema minu asemel kardaks," kirjeldas kahe lapse ema juhtumit, mis tema ja Tartu linnaliini bussijuhi vahel juhtus.
AS Sebe juhatuse liige Üllar Kaljuste vastas Delfile arupärimisele, et nad on tõesti juhtunust teadlikult, sest bussijuht ise oli andnud tol samal päeval e-kirja teel juhtunu tagasiside.
"Bussijuhiga oleme suhelnud. Bussijuhi seletuses esineb teatud erinevusi kliendi kaebuses kirjeldatule. Küll aga oleme jõudnud seisukohale, et bussijuht kas siis ei näinud tõesti peatuses ootavaid inimesi või inimliku eksimuse tõttu unustas peatuses peatuda," tõdes Kaljuste.
"Kindlasti pole peatusest mööda sõitmine (mis iganes põhjusel) aktsepteeritud tegevus ning kui see on toimunud, on bussijuhi kui klienditeenindaja esmane ülesanne leida kliendi pöördumisele alati rahumeelne lahendus. Seekord kahjuks probleem eskaleerus just bussijuhi tõrjuvast hoiakust kliendi suhtes," ütles AS Sebe juhatuse liige Delfile.
Kõnealune peatus oli valgustatud ja bussi ootavad inimesed peaksid olema ka bussijuhile hästi märgatavad. Järgmise peatuse saabumisest annab bussijuhile üldjuhul märku ka bussi reaalaja infosüsteemi arvuti, mis paikneb bussi armatuurlaual.
"Konkreetse juhtumi osas oleme kliendile saatnud selgitava vastuse juhtunu kohta ning vabandanud ettevõtte nimel toimunu pärast. Peatustest mööda sõitmine on väga harva esinev juhtum, tahtlikult ei tee seda kindlasti ükski bussijuht. Möödasõidud võivad juhtuda tõesti inimliku eksimuse tõttu ja selles olukorras peab bussijuht võimalusel leidma parima võimaliku viisi olukorra heastamiseks, kasvõi peatuse uuesti läbimiseks. Juhtumi taustal teavitame kindlasti kõiki bussijuhte vajadusest olla peatuste läbimisel hoolsamad ning leida kliendi pöördumisele alati rahumeelne lahend," tunnistas AS Sebe esindaja ja sõnas, et alati on peamine kliendi rahulolu.