279. üksiku laevahävitajate lennuväepolgu hävitaja (pardanumber 67 punane), mis kuulus Admiral Kuznetsovi lennutiiva koosseisu, täitis sel päeval lahinguülesande Süürias, pärast mida naasis lennukikandja pardale. Lennutingimusi hinnati headeks: mõõdukas lainetus, otsene nähtavus kuni 10 kilomeetrit ja tuul mitte üle 12 sõlme. Kommersandi uurimises osalev allikas kinnitas, et alguses läks kõik ettenähtud korras: laeva komando- ja dispetšerpunktis viibinud lennujuht andis piloodile loa maandumiseks ja viimane hakkas manöövrit läbi viima. Hävitaja haakus konkshaagiga trossi külge ja hakkas mootori pöördeid alandama. Lennuk liikus umbes 50 meetrit, pärast mida tross katkes ning selle asemel, et tekil peatuda, jätkas Su-33 liikumist. Uuesti kiirendada ja püüda minna uuele ringile piloot enam ei jõudnud. Mõne sekundi pärast andis lennujuht piloodile käsu katapulteeruda, mida viimane kohe ka tegi. Lennuk veeres üle teki ääre merre.

Kommersandi allikate teatel peab kaitseministeeriumi uurimiskomisjon avarii kõige tõenäolisemaks põhjuseks just inimfaktorit: spetsialistid on kindlaks teinud, et hävitaja kõrvalekalle maandumisteljest oli lubatud piirist ligi pool meetrit suurem (4,7 meetrit 4,2 meetri asemel). Trossi purunemine võis toimuda tootmispraagi tõttu, mida aga tootja eitab, sest Admiral Kuznetsovi pidurdustrossid olevat läbinud terve tsükli katsetusi. Allika sõnul ei peaks ka täiesti terve tross sellist ülekoormust vastu, millist võib järeldada lennuki parameetritest maandumishetkel.

Viimase kuu jooksul on Vene lennukikandja Admiral Kuznetsov kaotanud Vahemerel juba kaks lennukit (novembris kaotati MiG-29K). Su-33 kaotus on Kommersandi lennukitööstuse allika sõnul eriti ebameeldiv, sest nende tootmine on peatatud ning kogu lootus on vaid nende moderniseerimisel ja remondil. Uppunud Su-33 oli remondis Komsomolskis Amuuri ääres asuvas lennukitehases suhteliselt hiljuti, aastatel 2012-2013, pärast mida kasutati seda Vene mereväe merelennuväe 859. pilootide lahinguettevalmistuse keskuses ja 279. üksikus laevahävitajate lennuväepolgus.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemalt
Ükskõikselt
Kurvana
Vihasena