Pakiautomaatide kasutaja: pakiautomaatidel puudub töötasapind, kuhu oma pakid ja kompsud ajutiselt toetada
Tänane Päevalehe kasuliku külg katsetas eesti pakiautomaate. Eestis pakuvad pakiautomaatide teenust kolm kullerfirmat: Itella Smartpost, Omniva ja eelmise aasta teises pooles turule tulnud DPD. Kasulik saatis Tallinnast Pärnu ja Põlva poole teele kokku kuus valget ümbrikku, et välja selgitada, millise pakiautomaadi kaudu tasub pakki ühest Eesti otsast teise saata, kui kiirus on oluline. Delfi lugeja jagab oma kogemusi erinevate pakiautomaatidega.
Olen kasutanud nii Smarti kui Omnivat üsna piisavalt. Smardi plussid: asub ruumis sees, xs-paki võimalus, oluliselt lihtsam ja mugavam andmesisestus. Omniva peamiseks plussiks on, et 24/7 on automaat kättesaadav. Smardi miinuseid ei oska ette lugeda, olen rahul. Omniva automaadi kohta on päris palju negatiivset minu jaoks.
Esiteks, kuna automaat on õues, siis niiske ilmaga on paki sahtlid eest niisked või isegi märjad. Teine olulisem miinus on andmete sisetamise ebamugavus. Kui õues on 10 kraadi külma või sajab vihma, on ikka väga rõve seal automaadi taga kükitada. Olen sellisel juhul loobunud enda alandamisest ja saatnud kontorist. Lisaks võtab andmete sisestamine kauem aega. Kui ma tahan saada kviitungit, siis selleks on vaja kükitada tänavale ja siis seda sedelit otsida. Kas tõesti ei oleks saanud seda asja inimlikumalt lahendada?
Mõlema teenusepakkujaga on pakid seni kohale jõudnud ja selle külje pealt ei kritiseeri kumbagi. Kõige rohkem häirib mind mõlema teenusepakkuja juures see, et puudub töötasapind, kuhu oma pakid ja kompsud ajutiselt toetada. Smardi puhul saab need panna põrandale, aga on ikkagi ebamugav. Omnivaga saates on asi veel ebamugavam. Kui on vaja saata korraga rohkem pakke, siis mitte kuskile neid toetada ei ole. Kuna meie kliimas on tänavad kaks kolmandikku ajast mingi lögaga kaetud, siis ei tundu väga ahvatlev oma asju sinna löga sisse toetada. Kokkuvõtvalt ajavad asja mõlemad ära, kuid Smart on minu jaoks siiski südamelähedasem.