„2014. aastal, mil toimusid Europarlamendi valimised ja millele järgnesid riigikogu valimised, kulutas Tallinna linn reklaamile üle nelja korra rohkem kui aasta hiljem, mil ühtegi valimist lähenemas ei olnud. 2014. aastal kulus linnal reklaamiga seotud tegevusele ligi 300 tuhat eurot, 2015. aastal oli see summa aga 66 tuhat eurot,“ ütles Kukk.

Kuke sõnul annab see põhjust arvata, et mitmed 2014. aastal linna tellitud reklaamid olid oma olemuselt valimisreklaamid. Ühe näitena toob Kukk välja vahetult enne valimisi eetrisse läinud telereklaami “Uhke on olla tallinlane”, kus astus üles linnapea ja Europarlamendi kandidaat Edgar Savisaar.

Teine probleemkoht, millele revisjoniakt tähelepanu juhib, on trükimeedia leviga seonduv.

„Linna trükimeedia levitamise ebaefektiivsus on tõsine ja kulukas probleem. Ainuüksi pool linna ajalehtede levikulust ehk ligi 250 tuhat eurot läheb selleks, et saata iga nädal kümneid tuhandeid eksemplare Pealinna ja Stolitsat linnast välja. Tallinna ülesanne pole teha linna raha eest teavitustööd üle kogu Eesti, mistõttu tuleb linnavalitsusel analüüsida trükimeedia tasuta levitamise otstarbekust linnast väljapoole,” lisas Kukk.

Kolmandaks tõi Kukk välja, et kontrollitud aastatel on Tallinn kulutanud avalike suhete eelarvest mitmekümnete tuhandeid eurosid teenustele, mida on linnale osutanud Yana Toomi juhitav mittetulundusühing või Paavo Pettai juhitav ettevõte. „Midagi ebaseaduslikku selles ei ole, kuid tekib küsimus, kuivõrd eetiline on osta teenust linna juhtiva erakonnaga niivõrd lähedalt seotud inimestelt,“ rääkis Kukk.

Võttes revisjoni kokku ütles Kukk, et kuigi avalike suhete eelarve vahendeid on kontrollitud aastatel kasutatud seaduslikult, pole seda alati tehtud otstarbekalt.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemalt
Ükskõikselt
Kurvana
Vihasena