Pikaajaline püsiklient pahane: mu kontol oli rohkem raha, kui laenu soovisin võtta
Olen Swedbanki klient olnud alates 7. eluaastast. Mulle meeldib Swedbanki suurus ja automaatide rohkus üle Eesti. Olen praegu 24-aastane ning olen liitunud iga võimaliku fondiga oma praegu veel koduses Swedbankis.
Tegin laenutaotluse soovi aasta alguses läbi kodulehe, käies enne kontoris ja küsides, et kas on reaalne, et saan ikka laenu. Kontorist öeldi mulle, et tee ainult taotlus läbi kodulehe ja küll sulle pakkumine tehakse. Saatsin taotluse samal õhtul ning järgmisel päeval tuli üllatavalt vastus: "Tänan taotluse esitamise eest. Teavitame, et tuginedes finantsnäitajatele, hetkel Swedbank liisingut ei finantseeri."
Esimene mõte oli hämmeldus - mu kontol oli rohkem raha, kui laenu soovisin võtta. Samuti teenin igakuiselt pisut üle 1000€ neto palka ning laenusoov oli alla 10 000€. Küsisin selgitust pangalt e-maili teel, kuid sellele vastust ei saanud. Korraks arvasin, et äkki tõesti siis ei saa laenu olgugi, et kontoris öeldi, et küsi vaid pakkumist.
Mõtlesin, et küsin teistelt pankadelt ka laenupakkumisi. Oh üllatus - kõik teised pangad olid kohe nõus laenu andma. Helistasin mina selle peale Swedbanki ja küsisin, et mis teie põhjus siis on, et laenu mitte anda? Telefonitoru otsast vastati, et pöörduge sinna ja sinna. Vot ei pöördu! Olen selle panga klient olnud alates poisipõnnist ja see oli minu jaoks tohutult mitteaustav käitumine.
Nii maksangi oma pisilaenu praegu SEB panka, olles ise Swedi klient. Väga meeldib sealne suhtumine ja professionaalsus.
Hiljuti kuulsin ühelt tuttavalt üks ühele sama juhtumit. Tõesti tundub, et Swedbankil on raha piisavalt ning on tagumine aeg viia raha sinna, kus keegi vähemalt on selle eest tänulik. Aeg kolida oma firma raha, 3 isikliku panga-/krediitkaarti üle kuhugi mujale panka. Vaevalt see artikkel ka kellelgi Swedis korda läheb. Maakeeli öeldes: "tuhhi neil ju on".
Veendumine jõukohases laenamises
Swedbanki väike- ja autolaenu finantseerimise valdkonnajuht Triin Jalakas kommenteerib, et Swedbanki jaoks on väga oluline hoida klientidega häid ja pikaajalisi suhteid, kuid järgides vastustundliku laenamise põhimõtteid, ei saa laenu väljastamisel pank lähtuda vaid pikaajalistest kliendisuhetest. "Enne laenuotsuse tegemist soovime veenduda, et pikas perspektiivis on kohustus kliendile jõukohane. Laenu taotlemiseks peab kliendi viimase poole aasta keskmine sissetulek olema näiteks väikelaenu puhul vähemalt 300€ ning liisingu ja autolaenu puhul 600€," rõhutas Jalakas.
Oluline on silmas pidada, et laenukohustus (kõik laenumaksed kokku) ei saa olla suurem kui 50% sissetulekust. Oluliseks faktoriks on ka kliendi varasem maksekäitumine.
"On kahetsusväärne, et klient ei saanud meilt oma küsimusele kiiret vastust ja kuna ei ole teada ka kliendi nimi, ei saa me konkreetset olukorda analüüsida. Julgustame siiski kliente pöörduma panga poole, kui seoses laenuotsusega peaks tekkima küsimusi. Kõige kiiremini saab vastuse helistades laenu- või liisingutukke," selgitas Jalakas Delfile.