Ühe VC-25 tüüpi presidendilennuki hapnikusüsteem reostus, kui lennuk oli 2016. aasta 1.-10. aprillil hoolduses Boeingu tehases Texase osariigis San Antonios, selgub USA õhujõudude sel nädalal avaldatud raportist, vahendab CNN.

Mehaanikud kasutasid raporti järgi ebapuhtaid tööriistu, osi, komponente, regulaatorit ja kinnitamata protseduuri, kui viisid läbi hapnikusüsteemi lekke kontrolli.

Lennuki hapnikusüsteemi remondiks kasutatavad tööriistad ja komponendid tuleb spetsiaalsel viisil puhastada, et vabaneda igasugustest jääkidest, mis võivad hapnikuga kokkupuutel reageerida, öeldakse raportis.

Reostunud hapnikusüsteem võib suurendada tulekahju- või isegi plahvatusohtu.

„Boeing mõistab täielikult vastutuse taset, mis tuleneb presidendilennukiga töötamisest,“ teatas Boeing oma avalduses.

Boeingul on USA õhujõududega leping mitte ainult presidendilennukite ehitamise, vaid ka mõlema lennuki hoolduse kohta. Kõnealune lennuk kuulub Marylandi osariigis Andrewsi õhujõudude baasis baseeruvale presidendi õhuvedude eskadrillile.

Presidendilennuki juures õigete puhastusprotseduuride eiramise potentsiaalselt ohtlik tagajärg tekitab aga küsimusi Boeingu väljaõppe- ja järelevalvemeetodite kohta.

Kaks praegu kasutusel olevat presidendilennukit tellis omal ajal president Ronald Reagan – sisekujunduse valis tollane esileedi Nancy Reagan – ning need anti üle 1990. aastal president George H.W. Bushi administratsioonile. Lennukitega lendamine ja nende hooldamine muutub üha kallimaks.

Boeing töötab praegu välja uut presidendilennukit, mis jäi eelmisel aastal silma presidendiks valitud Donald Trumpile.

„Boeing ehitab tuliuut 747 Air Force One’i tulevastele presidentidele, aga kulutused on kontrolli alt väljas, üle nelja miljardi dollari. Tühistage tellimus!“ kirjutas Trump tollal Twitteris.

Tundide jooksul pärast seda säutsu haaras Boeingu tegevjuht Dennis Muilenburg telefoni ja helistas esimest korda Trumpile, õnnitles teda valimiste võidu puhul, kohustus lennuki maksumust kontrolli all hoidma ning esitas Trumpile kutse Boeingu tehastesse.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemana
Ükskõiksena
Kurvana
Vihasena