"Euroopat ühendav Rail Baltic ei tohi tõmmata pidurit Eestit siduva raudteevõrgustiku arendamisele, mis tähendab jätkuvat vajadust muuta kiiremaks ka meie piirkondlikud rongiliinid,“ sõnas Tartust valitud parlamendiliige Heljo Pikhof.

Valitsuse hiljutine otsus anda 15 miljonit eurot Tartu-Tallinn ja 17 miljonit eurot Narva-Tallinn raudteel kiiruste tõstmiseks on Pikhofi sõnul möödapääsmatu otsus Eesti ühendamiseks, piirkondade võimaluste kasvatamiseks ja ääremaastumise vältimiseks.

Praegu on sõiduaeg Tartu-Tallinn liinil umbes kaks tundi, pärast täiendavaid taristuinvesteeringuid aga tund ja 52 minutit, kui kasutada lõpp- või alguspunktina pealinna Balti jaama ning tund ja 45 minutit, kui Ülemiste jaama.

Narva-Tallinn ekspressrongi puhul muutuks sõiduaeg praegusest 25 minutit lühemaks, mis tähendab, et Narvast pealinna jõuab kahe tunni ja 15 minutiga.

„Nii hakkab mugav ja kiire rongisõit üha rohkem pakkuma alternatiivi auto- või bussiliiklusele, mis vähendab koormust maanteedel," sõnas Pikhof. Samuti lisab rongiliiklus tema sõnul sõiduohutust ja pakub inimestele võimalust kahe linna vahel tegeleda tööasjadega või lugeda ja ennast harida.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemana
Ükskõiksena
Kurvana
Vihasena