Eesti Raudtee juhatus otsustas: kõik raudteeülesõidud peavad saama foori ja tõkkepuu
Nädal tagasi Kulna ülesõidul toimunud raske kokkupõrge rongi ja veoki vahel tõi taas päevakorda kõigi Eesti raudteeülesõitude foori ja tõkkepuuga varustamise. AS Eesti Raudtee on seda ka varem kaalunud ja nüüd on ettevõtte juhtatus otsustanud teha nõukogule ettepaneku plaan töösse võtta.
"Eesti Raudtee juhatus on teinud ettevõtte nõukogule ettepaneku kõikide Eesti raudteeülesõitude varustamiseks foori ja tõkkepuuga," ütles Delfile Eesti Raudtee kommunikatsioonijuht Monika Kaljusaar. Kui otsus nõukogus heaks kiidetakse, läheb plaan investeeringute kavasse, seejärel kuulutatakse välja hange. Nõukogu arutab juhatuse ettepanekut 7. märtsil. Oma toetust plaanile on saates Reporter avaldanud ka majandus-ja taristuminister Kadri Simson.
Konkreetsematest kuupäevadest Kaljusaare sõnul veel rääkida ei saa. Praegu on käsil analüüside tegemine, kus selgitatakse välja tööde maksumus. Ülesõidu varustamine foori ja tõkkepuuga maksab Kaljusaare sõnul umbkaudu 35 000-60 000 eurot, see sõltub konkreetse ülesõidu paiknemisest, elektriühenduse olemasolust ülesõidu läheduses, hankest ja muudest asjaoludest.
Nii foor kui tõkkepuu on siiani olnud kohustuslikud ainult esimese kategooria ülesõitudele, kus on kõige suurem liiklustihedus. Selliseid ülesõite on kokku viis ja nad kõik asuvad Tallinnas. Lisaks on nii foori kui tõkkepuuga varustatud kolmekümmend madalama liiklustihedusega teise ja kolmanda kategooria ülesõitu. Ülesõite, kuhu tuleb paigaldada foor ja tõkkepuu või kus praeguse seisuga puudub üks neist kahest, on kokku 117.
Eelmisel aasta toimus raudteel kokku 22 õnnetust, milles sai vigastada 4 ja hukkus 13 inimest, sealjuures 10 juhul oli tegemist rongi ja mootorsõiduki kokkupõrkega. Võrreldes 2016. aastaga õnnetuste arv kasvas.