FOTOD | Prantsusmaal algas kolmekuuliseks kavandatud streigiaktsioon Macroni reformide vastu
Prantsusmaal algas president Emmanuel Macroni tööjõureformide vastane streigilaine, mis tõi kaasa tõsised häired raudteeliikluses. Tänast streigi algust nimetatakse „mustaks teisipäevaks”, aga kogu aktsioon on kavandatud kestma kolm kuud, mille vältel streigitakse igast viiest päevast kahel.
Streiki veab Prantsusmaa riikliku raudteefirma SNCF personal, kuid see puudutab ka energia- ja prügimajandust, vahendab BBC News.
Et streigib neli peamist raudteelaste ametiühingut, on liiklus tõsiselt häiritud. Umbes 77 protsenti SNCF-i vedurijuhtidest streigib. Kogu personalist streigib 48 protsenti.
Toimub vaid kaheksandik ülikiirrongide TGV reisidest ja liigub viiendik regionaalrongidest.
Pariisi lähiliiklus on samuti häiritud ja bussid rängalt ülerahvastatud. Mõned jaamad olid üksikute rongide ootel paksult rahvast täis, teistes polnud aga hingelistki.
Pariisi ümbruse autoliiklust jälgiv veebileht registreeris tipptunnil umbes 420 kilomeetrit ummikuid.
Rahvusvahelist liiklust mõjutab streik vähem. Eurostar teatas, et toimub 75 protsenti reisidest ning Belgiasse, Hollandisse ja Saksamaale suunduvad Thalysi rongid sõidavad peaaegu normaalselt. Hispaaniasse, Šveitsi ja Itaaliasse rongid aga ei sõida.
Kuueprotsendist palgatõusu nõudvad lennufirma Air France töötajad streigivad neljandat päeva. Toimub 75 protsenti lendudest.
Ametiühingud on esitanud streigiüleskutse ka kõigile prügivedajatele. Samuti on streigi välja kuulutanud energiasektori ametiühingud.
SNCF-i töötajad naudivad niigi heldeid tingimusi, sealhulgas automaatseid iga-aastasi palgatõuse, varasemat pensionile minekut, iga-aastast 28-päevast makstud puhkust ja kaitset vallandamise eest. Nende lähisugulastel on õigus tasuta rongipiletitele.
Raudteelaste ametiühingud peavad aga streiki laiema tähendusega aktsiooniks.
„Me kaitseme Prantsusmaa avalikku teenistust, mitte ainult raudteelasi,” ütles ametiühingu Sud Rail juht Emmanuel Grondein.
Macroni valitsus kavatseb lõpetada SNCF-i uute töötajatega eritingimustel töölepingute sõlmimise. Eesmärk on avada riigiraudtee alates 2023. aastast konkurentsile vastavalt Euroopa Liidu nõuetele. SNCF-il on 46,6 miljardit eurot võlgu.