Mis saab maakondlikust tasuta transpordist? Ratas: mina soovin taskukohasemat piletihinda ja tihedamat sõidugraafikut
„Vastab tõele, et eesti elanik panustab igakuisest ostukorvist väga suure osa just ühistranspordile. Meie eesmärk on muuta piletihinda taskukohasemaks ja liinivõrku tihendada,” ütles peaminister ja lisas, et selle jaoks eraldatakse tänavu ligikaudu 13 miljonit eurot ja järgmisel aastal lisaks veel 21 miljonit. „Raha on mõeldud selleks, et parandada Eesti inimeste liikumisvõimalusi.”
„Usun, et ühistranspordikeskused näevad võimalust kujundada piletihinda, lähtudes oma nägemusest, mis tugineb maakonna nõudlusele,” sõnas Ratas.
Tervise- ja tööminister Jevgeni Ossinovski (SDE) möönis aga, et maakondliku ühistranspordi küsimus on avalikkuses pälvinud ehk liigagi palju tähelepanu. "Kellel siis soodsamate piletihindade vastu midagi olla saaks, aga küsimus polegi niivõrd selles," sõnas Ossinovski, laites Keskerakonna tasuta ühistranspordi plaani. Ta tõdes, et sotsiaaldemokraadid keskenduvad pigem uute võimaluste otsimisele, kuidas maakondades ühistransporti korraldada. Näitena tõi Ossinovski nõudluspõhise ühistranspordi.
"Tänavu suvel piloteerime majandus- ja taristuminister Kadri Simsoniga kooskõlastatult Saaremaal nõudluspõhist ühistransporti, et vaadata, kuidas päriselt vastavalt inimeste vajadustest lähtudes transpordi korraldada," selgitas Ossinovski. Ta möönis, et seda ei saa ilmselgelt koheselt üleriigiliselt korraldada, ent nentis, et see on suund, kuhu võiks liikuda.
Nii nagu ka parteikaaslane, riigikogu majanduskomisjoni esimees Sven Sester on öelnud, tuleks ka rahandusminister Toomas Tõniste arvates anda rohkem sõnaõigust ka võimalusi kaasa rääkida ka ühistranspordikeskustele. „Kindlasti peaksid ka sõidugraafikud olema sellised, et inimestel ka päriselt odavamast sõidupileti hinnast kasu oleks,” lisas Tõniste.