Suvi on teetööde aeg ja Tallinnas on teeremondi tõttu suletud 24 teed või tänavat. Nende hulgas ka Põhja puiestee ja Kalasadama tänava ning Mere puiestee ja Suure Rannavärava ristmik. Rannavärava piirkonnas tehtavad teetööd aga mõjutavad teiste hulgas ka linna suunduvaid turismibusse.

„Tänasel päeval ei ole mingi ime, kui sõidame kruiisikailt Toompeale 50 minutit,” kirjeldab olukorda üle 15 aasta giidi ametit pidanud Kristel Kääramees. Kääramees tunnistab, et sel aastal olukord veelgi kehvem kui mullu, kui seoses Eesti eesistumisega Euroopa Liidus oli Tallinna linnaliiklus ülekoormatud.

„Täna oli sadama juures ummikus ligikaudu 20 turismibussi ning sadama piirkonnast välja saamisele kulus vähemalt 20 minutit,” kirjeldas Kääramees tänast vaatepilti, kui korraga saabusid Tallinnasse kaks kruiisilaeva ja Soomest tulnud reisilaev.

„Inimeste ekskursioon algab sellega, et nad seisavad ummikus. Buss ei saa isegi kruiisikailt minema,” alustab naine, „me võime ju giididena visata nalja ja rääkida, et küll meil on tore e-riik ja Skype või kaunid koorilaulud ja käsitöö, aga turistide esmamulje meie riigist on rikutud – nemad jäävad mäletama liiklusummikuid ja nahaalseid autojuhte.”

Kääramehe sõnul käituvad autojuhid linnaliikluses lubamatult. „Nad trügivad vahele ega arvesta bussidega. Vanalinnas turismigruppidega jalutades tuleb olla äärmiselt ettevaatlik, et mõni kaubaauto alla ei ajaks või otsa tagurdaks.”

Olukord mõjutab Kääramehe sõnutsi enim just turismireisidega tegelevaid ettevõtteid. „Olen rääkinud ka oma kolleegidega, teiste firmade all töötavate giididega, kes on samuti arvamusel, et praegune lahendus on äärmiselt halb,” nentis ta. Kääramees leiab, et liikluse paremaks korraldamiseks sadama ümbruses oleks vaja liiklusreguleerijaid.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemalt
Ükskõikselt
Kurvana
Vihasena