Möödunud nädalal toimus Tallinna linnavolikogus lisaeelarve esimene lugemine. Lisaeelarve suuruseks on üle 44 miljoni euro. “Tallinna Linnatranspordi AS bussi-, trolli- ja trammijuhid oleks aktsiaseltsi kümnetesse miljonitesse eurodesse küündiva kasumi juures võinud juba ammu oodatud palgatõusu saada. Seejuures võiks see olla palju kõrgem kui linnapea lubatud 3% või lisaeelarve seletuskirjas nimetatud 4%," märkis Liivat.

Lisaks põhieelarvega aktsiaseltsile eraldatud 68 miljonile eurole, küsib eelmise majandusaasta enam kui 28 miljoni eurose kasumiga lõpetanud Linnatranspordi Aktsiaselts lisaeelarvest täiendava toetusena veel 367 000 eurot.

“Selmet nõuda aktsiaseltsi uuelt juhilt Deniss Boroditšilt plaani korruptsiooniskandaalidest räsitud ja kesiselt juhitud organisatsioonis tõhususe ja tulemuslikkuse parandamiseks ning transporditöötajate palgatõusuks vahendite leidmiseks, on linnavalitsus otsustanud leida selle raha vaid noorte õpikeskkonna ja -tingimuste arvelt," väljendas Liivat rahulolematust.

"Sotsiaaldemokraadid toetavad korralikku palgatõusu ühistranspordijuhtidele. Selle raha võiks aga vähemalt osaliselt leida linnatranspordi aktsiaseltsi omavahenditest,” selgitas Liivat. “Tegelikult on linnal olemas vahendid nii transporditöötajate arvestatavaks palgatõusuks kui ka koolide renoveerimiseks. Miks aga tahab keskerakondlik linnavalitsus jätta lapsed ilma korda tehtud koolidest ning tõsta transporditöötajate palku vaid 3%, jääb mulle arusaamatuks," lisas Liivat.

Taavi Aas: kahju, et sotsiaaldemokraadid on bussi- ja trammijuhtide palgatõusu vastu

On väga kahju, et sotsiaaldemokraadid seisavad linnavolikogus vastu bussi- ja trammijuhtide kolmeprotsendisele palgatõusule, kommenteeris linnapea Taavi Aas Tallinna tänavuse lisaeelarve arutelusid.

Aas osutas, et palgatõusuga viivitamine ei ole mõistlik, sest palgad tõusevad pea kogu tööturul ja valitseb tööjõupuudus. Kui Tallinna Linnatranspordi AS oma juhtide palku ei tõsta, võib see raskendada linnatranspordi edasist toimimist.

„Meie eesmärk oli tõsta bussi-, trolli- ja trammijuhtide palku kolme protsendi võrra, mis vastab kollektiivlepingus sätestatud tingimustele,“ ütles Aas. „Me ei saa riskida sellega, et me kaotame väljaõppinud tööjõu. Lisaks veeremile peame me väärtustama ka head teenindajat, ilma kelleta trammid, trollid ja bussid ei liigu.“

Aasa sõnul oleks kolmest protsendist väiksem palgatõus ilma igasuguse positiivse mõjuta ja ta loodab siiski veenda sotsiaaldemokraate lisaeelarve poolt hääletama. „Sotsiaaldemokraadid on tavapäraselt hinnanud koostöös ametiühingutega kollektiivlepingutes paika pandud tingimusi, küllap on nad selles küsimuses valmis dialoogiks,“ mainis Aas.

Tallinna Linnatranspordi AS kavandab bussi-, trolli-, ja trammijuhtide kolmeprotsendilist palgatõusu alates 1. oktoobrist ja kuueprotsendilist palgatõusu alates 1. jaanuarist.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemana
Ükskõiksena
Kurvana
Vihasena