"Tuleb aeglaselt, võiks palju kiiremini tulla," ütles Talvik, kes oma sõnul on valinud liikmete värbamisel raskema tee. Kergemini saaks, kui "lihtsalt mingeid allkirju koguda," kuid praegu on kindel eesmärk 2. detsembriks viissada liiget kokku saada, erakonnana valimistele minna.

Plaani B, kui liikmetest puudu peaks jääma, Talvikul ei ole. "Püssi põõsa viskamise tunnet hetkel ei ole," ütles ta. Samas, kui novembri keskpaigaks nelisada liikmete arvu ei kirjelda, paneb Talvik "viimase käigu sisse." Pöördutakse iga olemasoleva liikme poole, et need ise vähemalt ühe inimese erakonda juurde tooks.

Elurikkuse praegused, ning loodetavasti ka tulevased, liikmed pärinevad Talviku sõnul kogukondadest. Geograafilistest - "räägime 300 inimesega piirkonnast," määratles Talvik kogukonda ja lisas sinna ka ideoloogilised kogukonnad: "Kui seistakse huvide või õiguste eest. Ka erialaselt."

"Üks tasand juurde kõige lokaalsemal tasandil," selgitas loodava erakonna juht subsidiaarsuse printsiipi, kus otsused tehakse inimestele kõige lähemal. "Vallad läksid suuremaks - pole selle vastu midagi - aga sellega läks võim inimestest eemale." Talvik aga sooviks, et inimesed saaksid ka väiksema üksusena endiselt otsustada. Hääletada veebis ja arutada kogukonna eluolu üle.

Elurikkuse erakond seisab Talviku sõnul selle eest, et otsustusvõim läheks vallast väiksema kohaliku kogu kätte. Omaette eelarvega kogul on otsustusõigus planeeringuteni välja. Vald ei saaks kogukonda puudutavaid küsimusi muuta. "Vald peaks ainult valla asjadega tegelema," täpsustas Talvik. Võimalikku konflikti ta otsustuskogu ja valla vahel ei näinud, sest kui vald näiteks koolile eelarvesse raha ei eralda, pole kohalikul kogukonnal ka millegi üle otsustada.

Valmimiskampaaniale enne rõhku ei panda, kui 500 liiget on koos. "Taktika, et ei tee reklaami ja hoiame defitsiiti," ütles Talvik liikmete värbamise kohta. Samaviisi plaanitakse ka valimistele läheneda, "asümmeetriliselt," lisasTalvik täpsustuseks ka tuntuma sõnapaari: guerilla-kampaania. "Teeme seda rohujuuretasandil," jäi ta enesekindlaks, et teiste erakondade miljoneid maksvate kampaaniatega on võimalik konkureerida küll.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemana
Ükskõiksena
Kurvana
Vihasena