Indoneesias alla kukkunud Boeing lendas juba eelmisel lennul ebakorrapäraselt
Lion Airi reisilennuk Boeing 737 MAX 8, mis eile hommikul Indoneesias alla kukkus, lendas juba eelmisel õhtul ebakorrapäraselt, kui sellega oli „tehniline probleem”, selgub FlightRadar24 andmetest.
Pärast õhkutõusmist Bali puhkusesaare Denpasari lennuväljalt pühapäeva õhtul olid lennukil mitme minuti jooksul ebatavalised kõrvalekalded tavalisest kõrgusest ja lennukiirusest. Näiteks 27 sekundi jooksul laskus lennuk 267 meetrit ajal, kui ta oleks pidanud hoopis kõrgust koguma, vahendab Reuters.
Piloodid hoidsid lennukit ka maksimaalselt vaid 8500 meetri kõrgusel, samas kui varem samal nädalal lennati samal teekonnal ligi 11 000 meetri kõrgusel.
Lion Airi tegevjuht Edward Sirait ütles eile ajakirjanikele, et Denpasari-Jakarta lennul tekkis tehniline probleem, kuid see lahendati „vastavalt protseduurinõuetele”.
Kaks sellel lennul olnud reisijat kirjutasid Instagramis, et olid mures probleemide pärast õhukonditsioneerimissüsteemi ja salongi valgustusega enne, kui lennuk ligi kolmetunnise hilinemisega startis.
Üks neist, telesaatejuht Conchita Caroline ütles, et lennuki mootor tegi õhkutõusmisel imelikku häält ja see jätkus kogu lennu aja.
Denpasari-Jakarta lend maandus kell 22.55 kohaliku aja järgi, mis andis inseneridele kuus ja pool tundi lennuki kontrollimiseks enne, kui see pidi kell 6.20 hommikul Pangkal Pinangi startima.
FlightRadar24 andmete järgi ilmnes eilsel lennul esimene märk sellest, et midagi on valesti, umbes kaks minutit pärast õhkutõusmist, kui lennuk oli jõudnud umbes 600 meetri kõrgusele.
Siis laskus lennuk enam kui 150 meetrit ja kaldus vasakule ning tõusis siis taas 1500 meetri kõrgusele, kus püsis suurema osa ülejäänud lennuajast.
Viimastel hetkedel hakkas lennuk kiirendama ja saavutas kiiruse 639 kilomeetrit tunnis. Andmed kadusid, kui lennuk oli umbes 1100 meetri kõrgusel.
Kaks kalurit, kes lennuki allakukkumist pealt nägid, ütlesid Reutersile, et lennuk kõikus kergelt, aga ei teinud häält, kui kukkus peaaegu horisontaalselt, nina veidi allapoole suunatud. Kui lennuk nina ees merre sööstis, oli kuulda plahvatuse häält.
Ilm oli allakukkumise ajal selge. Ohutu visuaalne maandumine oleks olnud võimalik isegi vigaste näidikute ja autopiloodi süsteemide puudumise korral.